سفرهای نوروزی

نکات مهم سفرهای نوروزی در ایام کرونا

پس از پشت سر گذاشتن ۳ موج کرونا در سال ۱۴۰۰ و رسیدن به شرایط فعلی در آغاز سال جدید، سفرها مجددا مانند هر سال دیگر قبل از شیوع کرونا رونق گرفته است، اما آیا در تمام شرایط می‌توانیم به سفر برویم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا و بنابراعلام دفتر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با وجود آزاد بودن سفرها به دو شرط تزریق واکسن و عدم ابتلا بیماری، اما توجه به نکات ذیل برای سفر رفتن ضروری است:

_ تا زمانی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اید، سفر خود را به تعویق اندازید.

_ از وضعیت همه‌گیری کووید۱۹ در مقصد خود مطلع شوید و اطلاعات کافی از گسترش بیماری، محدودیت‌ها و قوانین مقصد در زمینه کووید۱۹ به دست آورید.

_ در زمان ورود به فضاهای سربسته و شلوغ از ماسک مناسب استفاده کنید. این موضوع در پایانه‌ها، وسایل نقلیه عمومی شهری و بین شهری اهمیت دارد.

_ زمانی که علامت‌های بیماری( تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و بدن درد) دارید تست مثبت کرونا دارید و یا در دوران استراحت در منزل هستید و قرنطینه ناشی از ابتلا به بیماری یا قرنطینه ناشی از تماس با فرد بیمار را سپری نکرده‌اید، سفر نروید.

_ درصورتی که به هر دلیلی مجبور به سفر هستید و واکسیناسیون کامل نداشته‌اید، باید قبل از سفر و پس از بازگشت از مقصد تست کووید۱۹ بدهید.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *