آمادگی پایگاه‌های تاریخی استان مرکزی برای نوروز ۹۹

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: پایگاه‌های تاریخی استان همچون پایگاه مسجد جامع ساوه، پایگاه تاریخی نراق و پایگاه ابراهیم‌آباد اراک آماده میزبانی از گردشگران نوروزی هستند.

علیرضا ایزدی امروز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه در کارگروه ستاد خدمات سفر استان مرکزی با اشاره به اینکه اقدامات مقدماتی برای استقبال و پذیرایی از میهمانان انجام شده است، بیان کرد: در نوروز ۹۸ با ارزیابی انجام شده کیفیت خدمات به نسبت سال‌های گذشته ارتقا یافت و امید است که ارائه خدمات نوروزی متفاوت را در بهار ۹۹ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به مانند سنوات گذشته، امسال نیز برنامه استقبال از مسافران نوروزی در ورودی شهرها را خواهیم داشت و ۲۵ اسفندماه نیز با همکاری نیروی انتظامی مانور نوروزی برگزار می‌شود، افزود: به منظور تبلیغ ظرفیت‌های استان بروشور و کتابچه‌هایی تهیه شده، در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار معرفی استان صورت گرفته است، همچنین رنگ‌آمیزی عمارت وکیل در حال انجام است و موزه‌ها جهت میزبانی از گردشگران و مسافران آماده هستند. سفره‌های هفت‌سین در نقاط پرتردد و پرترافیک گردشگری شهرها با همکاری شهرداری‌ها تعبیه خواهد شد.

ایزدی تصریح کرد: اکیپ‌های نظارتی با هماهنگی نیروی انتظامی و اماکن تشکیل شده است و از ۱۵ اسفندماه نظارت‌ها روزانه انجام می‌شود تا خدمات کیفی ارائه شود. با همکاری راهداری و شهرداری آئین‌های بومی و محلی در ورودی شهر اراک از سمت تهران به مانند نوروز ۹۸ همزمان با آغاز بهار ۹۹ برگزار می‌شود.

وی گفت: به فراخور ایام قبل از نوروز و طول تعطیلات عید جشنواره‌ها و آیین‌های مختلف بومی و محلی استان به منظور نشاط اجتماعی اجرایی می‌شود و تلاش می‌شود پایگاه‌های تاریخی همچون پایگاه های مسجد جامع ساوه، نراق و ابراهیم‌آباد اراک میزبانی خوبی از گردشگران داشته باشند.

ایزدی با اشاره به استقرار تیم‌های آماری جهت پایش آماری میزان رضایتمندی گردشگران ورودی به استان و قیاس این آمار با عملکرد نوروز ۹۸، افزود: کمیته‌های ۱۰ گانه ذیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچون کمیته خدمات حمل و نقل جاده‌ای، خدمات امداد و نجات، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیکی کمیته هماهنگی حقوق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، کمیته تنظیم بازار، کمیته خدماتی بهداشتی، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات، کمیته اسکان، نظارت و آمار و کمیته ارزیابی فعالیت خود را در بخش‌های مختلف دنبال خواهند کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *