تاثیر ویروس کوئید 19 در شکل بازار گردشگری پزشکی

در این مقاله ماریا جورجیا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه گردشگری پزشکی، پیش بینی های خود را در مورد چگونگی تغییرات بازار گردشگری پزشکی تحت تاثیر بحران ویروس کوئید 19 بیان کرده است.

از شش ماه پیش تا کنون، کوئید 19، از یک اصطلاح ناشناخته به بزرگترین ترس افراد و شرکت ها تبدیل شده است. اگرچه بسیاری از رسانه ها تمایل به گسترش وحشت دارند، ولی بهتر است اکنون رویکردی عملگراانه تری در پیش گرفته شود.

مانند اکثر بخش های تجاری دنیا، تاثیر پذیری بازار ارائه دهندگان خدمات گردشگری پزشکی در اشل های مختلف، ممکن است به شرح زیر متفاوت باشد:

  • کسب و کارهای کوچک و حساس به بازار: عمدتاً شامل: مشاوران گردشگری پزشکی، استارت آپ ها و آژانس های کوچک (تسهیل کنندگان).این افراد معمولا بودجه و گردش مالی محدودی دارند و بازار آنها به نوسانات ایجاد شده در بازار گردشگری پزشکی حاصل از “بحران کرونا” حساسیت بیشتری دارد. به احتمال زیاد این دسته بلافاصله بازاریابی و خدمات مشتری را متوقف کرده، پرسنل خود را اخراج نموده و حتی ممکن است بطور کلی از بازار محو شوند در ضمن ممکن است شروع به کار مجدد کسب و کار آنها پس از بحران کوئید 19 برای آنها دشوار باشد.
  • ارائه دهندگان خدمات گردشگری پزشکی متوسط: فعالان این دسته که عمدتاً شامل کلینیک ها یا آژانس های متوسط، می باشد، وضعیت بهتری دارند. آنها ممکن است “بحران کرونا” را دقیقاً به عنوان یک بحران شبیه دیگر بحران ها در نظر گرفته و به احتمال کارمندان خود را کم کرده، هزینه های خود را کاهش دهند و شرکت در نمایشگاه ها را لغو کنند. آنها بیشتر سعی خواهند کرد شغل خود از طول بحران حفظ کنند.
  • مشاغل بزرگ و تثبیت شده در گردشگری پزشکی: این فعالان عمدتاً شامل کلینیکهای بزرگ، بیمارستانها، مجموعه های بیمارستانی و آژانس های بزرگ هستند که سرمایه گذاری زیادی را در بخش بازار بیمار بین المل انجام داده اند و پیش از ویروس کوئید 19درآمد بالایی داشته اند و به این دلیل در مقابل رکود اقتصادی حاصل از “بحران کرونا” مقاوم ترین گروه محسوب می شوند. به احتمال زیاد آنها به سرمایه گذاری در این تجارت ادامه می دهند و رویکردهای عملگرا نسبت به کنسل شدن بیماران خارجی اتخاذ می کنند. برای آنها، این فقط یک بحران دیگری است که می گذرد.

گروه دیگری از ارائه دهنده های خدمات گردشگری پزشکی وجود دارند، که می تواند  در هر اشلی باشند ، من آنها را “افراد خردمند” می نامم. آنها در این روزها که با مشتریهای کمتری سروکار دارند، از وقت خود برای آماده سازی و سازماندهی مجدد، استفاده می کنند. آنها شرایط خود را متناسب با آنچه در حال حاضر در بازار بیمار بین الملل در حال تغییر است، به روز می کنند، به افراد خود آموزش می دهند، برنامه تجاری خود را بازنویسی می کنند، پروتکل های مراقبت های بهداشتی را اعمال می کنند و بازارهای جدید را جستجو می کنند. آنها همچنین سعی می کنند تا تشخیص دهند فرصت های تجاری بعد از فروکش کردن “بحران کرونا”  کی و کجا خواهد بود.

تأثیر “بحران کرونا” بر رویدادهای گردشگری پزشکی

برگزارکنندگان رویداد به اندازه ارائه دهندگان خدمات گردشگری نسبت به تأثیر کوئید 19 حساس هستند. بسیاری از رویدادهای گردشگری پزشکی، به ویژه مواردی که در شش ماهه اول سال 2020 برنامه ریزی شده بودند، لغو یا به تاریخ آینده منتقل شده اند.

این امر به این علت است که در شرایط کنونی بسیاری از افراد شخصا تمایلی به سفر ندارند و نیز در بسیاری از کشورها محدودیت های ملی برای حضور در مجامع عمومی وجود دارد.

برگزار کنندگان رویدادهای فصلی، به جای اینکه از بازار خارج شوند، با رزرو سالن های کوچکتر و پیش بینی شرکت کنندگان کمتر ریسک (و هزینه ها) خود را کاهش داده اند. نمایشگاه های گردشگری پزشکی حتی حساس تر از همایش ها هستند زیرا برای تشکیل نمایشگاه ها نیاز به تعداد بالایی از بازدید کنندگان دارند.

در آینده در چنین شرایطی، استفاده از فناوری های جدید پخش آنلاین برای تسهیل در اشتراک گذاری اطلاعات و همچنین شبکه سازی مجازی نمایندگان، می تواند نقش اساسی در برگزاری رویدادهای گردشگری پزشکی ایفا نماید.

برنامه ریزی برای پس از کرونا: در مورد احساس بیماران است

مقالات رسانه ای عملی پیش بینی می کنند، مانند سایر بحران ها (آنفلوآنزا، سلامتی یا سیاسی) بحران کوئید 19 هم تمام می شود. فقط نمی دانیم کی.

برخی پزشکان معتقدند که به زودی اوج می یابد ، سپس در ماه های تابستان کاهش می یابد.

بعد از شروع مجدد سفرها، برای جذب مسافران بین المللی، هزینه های پرواز و اقامت ممکن است بسیار مناسب باشد. هزینه های درمانی احتمالاً همراستا با  سایر خدمات مرتبط با سفر کاهش خواهند داشت. بنابراین اولین مسافران پزشکی بعد از کوئید 19 به احتمال با قیمت های بسیار مناسب و بدون معطلی به سفر درمانی می روند.

کشورهایی که دولتها و ارگانهای بهداشتی آنها به بهترین وجه بتوانند کوئید 19 را مهار کنند، برای بیمارانی که به دنبال انتخاب درمان در خارج از کشور هستند، “کشورهای امن تر” تلقی خواهند شد. ارائه دهندگان خدمات گردشگری پزشکی این کشورها که از بحران کرونا جان سالم به در برده اند، افرادی هستند که احتمالاً از اولین میوه های دوره بهد از کوئید 19 بهره مند خواهند شد.

منبع:ایران مدرتور

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *