گردشگری پزشکی

جایگاه ایران در میان مقاصد گردشگری پزشکی جهان کجاست؟

مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، درباره سهم ایران از گردشگری پزشکی در جهان توضیح داد.

محمد قاسمی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری، به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بر اساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی اتاق تجارت، صنعت و کشاورزی کشور‌های اسلامی به پانزدهمین نشست «کارگروه گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی» موسوم به «کومسک»، در سال ۲۰۱۸ ایران با اختصاص ۳۱۵ میلیون دلار از سهم بازار گردشگری پزشکی به خود، در رتبه سوم جهان اسلام و در رتبه دهم دنیا قرار داشته است. در این نشست که به تازگی با موضوع گردشگری سلامت و با مشارکت نمایندگان کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی به صورت وبینار دو روزه برگزار شد، من و امین حقیقت دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت ایران به عنوان نمایندگان کشورمان حضور داشتیم.

او افزود: دستور کار اصلی نشست «کارگروه گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی» بررسی وضعیت گردشگری پزشکی در جهان و کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، شناخت چالش‌های پیش روی این نوع گردشگری و به اشتراک گذاری تجربیات موفق و دستاورد‌های جهانی و منطقه‌ای در این حوزه بود که در این میان راه‌اندازی روادید درمان و ایجاد شورای راهبری گردشگری سلامت که از سوی هیئت ایرانی به عنوان تجربیات موفق کشورمان در عرصه گردشگری سلامت مطرح شد، در مرکز توجه سایر شرکت کنندگان وبینار و رئیس اجلاس قرار گرفت.

مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی گردشگری بیان کرد: در پایان نشست «کارگروه گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی» نیز پیشنهادهایی در جهت توسعه و ارتقای گردشگری پزشکی در کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ارائه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از فناوری‌های پیشرفته تر، مراقبت‌های با کیفیت تر، دسترسی سریع تر، هزینه کمتر و تلفیق متعادل خدمات پزشکی، تندرستی و گردشگری با یکدیگر اشاره کرد.

گفتنی است؛ گردشگری پزشکی یکی از زیرشاخه‌های گردشگری سلامت به شمار می‌رود. این زیرشاخه صنعت گردشگری مبتنی بر سفر بیماران با هدف درمان پزشکی است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *