بازار تاریخی اردبیل

بازگشایی محیط پیرامونی بازار تاریخی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: برای ارائه خدمات مناسب به اصناف و بازاریان محیط پیرامونی بازار تاریخی اردبیل بازگشایی و آزادسازی می‌شود.

سید حامد عاملی 8 اسفند در جریان بازدید از طرح مرمت و بازسازی بازار تاریخی اردبیل اظهار کرد: از سال آینده اجرای این طرح منطبق بر طرح تفصیلی شهر اردبیل اجرا خواهد شد تا بازار در ابعاد مختلف توسعه و مرمت مطلوب به خود بگیرد.

وی کاستی‌های بازار تاریخی اردبیل را در حوزه زیرساختی یادآور شد و تصریح کرد: با ترکیب اصناف و بازاریان قرار است تا پارکینگ مناسب، ‌ایستگاه آتش‌نشانی، پلیس و سایر خدمات آب، گاز و سایر امکانات رفاهی در بازار تاریخی و سنتی اردبیل فراهم آمده و شرایط مطلوبی را در فعالیت اصناف و بازاریان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل بازار تاریخی اردبیل را مجموعه‌ای زیبا و جذاب در جلب نظر گردشگران داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: بازار اردبیل در کنار سایر مجموعه‌های گردشگری می‌تواند نقش مهمی را در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم اردبیل داشته باشد.

عاملی افزود: ما از حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در این مجموعه تاریخی استقبال می‌کنیم و امیدواریم طرح مصوب که با آزادسازی فضاهای پیرامونی و شکل‌گیری منظومه جامع بازار به انجام می‌رسد، بستر توسعه گردشگری تاریخی و فرهنگی را به همراه داشته باشد.

رئیس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با این اقدامات زیرساختی باید به تولید ثروت در استان و همچنین تقویت نظام اقتصادی مؤثر کمک کنیم تا در بخش خدمات نیز فعالیت‌ها به نفع کارآفرینان و اشتغال جوانان حرکتی مؤثر داشته باشد.

وی اضافه کرد: ما قدردان مشارکت اصناف در 2 سال شیوع کرونا با رعایت موازین بهداشتی و تعطیلی‌های بهنگام بودیم و امیدواریم در آستانه سال نو در بازار تاریخی اردبیل نیز موازین بهداشتی رعایت و زمینه ارتقا سلامت شهروندان در خریدهای شب عید مهیا شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *