تبادل نظر ۲۴۰ نماینده از سراسر جهان برای رونق گردشگری

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ۲۴۰ نماینده دیگر کشورها در ویدئوکنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی گردشگری که با رویکرد رونق دوباره صنعت گردشگری در جهان برگزار شد، حاضر و به تبادل‌نظر پرداخت.

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ویدئوکنفرانس سازمان جهانی گردشگری با موضوع تدوین سیاست‌ها و خط‌مشی برای رونق دوباره گردشگری در جهان با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور و بیش از ۲۴۰ نفر از وزرا و مقامات عالی‌رتبه کشورهای عضو سازمان‌های بین‌المللی با مدیریت زوراب پولولیکاشویلی مدیرکل سازمان جهانی گردشگری شامگاه سه‌شنبه ۲۶ فرودین ۹۹ برگزار شد.

با توجه به انتشار ویروس کرونا در جهان و تأثیر مستقیم آن بر اقتصاد کشورها به‌ویژه صنعت گردشگری، سازمان جهانی (UNWTO)، درصدد برآمده است تا ضمن ارائه راهکارهای بهبود این حوزه به سیاست‌های اجرایی مشترک در کشورهای آسیب‌دیده دست پیدا کند، ازاین‌رو در نشست مجازی برگزارشده، پس از تبادل‌نظر اعضا، مقرر شد سیاست‌ها و توصیه‌ها در قالب یک مجموعه مدون توسط سازمان جهانی گردشگری منتشر و در اختیار کشورهای عضو قرار گیرد.

همچنین گزارش کاملی از آثار و تبعات بیماری کرونا به صنعت گردشگری کشورمان، اقدامات انجام‌شده به همراه برنامه‌های در دست اقدام برای عبور از این بحران و نیز برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مرحله پسا کرونا قبلاً به شکل رسمی در اختیار سازمان جهانی گردشگری قرارگرفته و در این نشست نیز تأکید شده است.

آخرین اخبار کرونا در ایران و جهان

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی تا کنون بیش از دو میلیون نفر در ۲۱۰ کشور مبتلا به ویروس کرونا شدند و بیشترین فوت شدگان به ترتیب از کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه بوده است تا امروز ۱۲۷ هزار  و ۴۹۲ نفر بخاط ابتلا به این ویروس فوت کردند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۹۹۳۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند و  ۳۶۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *