چین

پایانه تاکسی‌های پرنده در چین راه‌اندازی می‌شود

یک شرکت حمل و نقل هوایی چینی موسوم به “ای هنگ”(EHang) متعهد شده است که تا پایان سال جاری میلادی پایانه تاکسی‌های پرنده را در چین راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، ماه گذشته بود که شرکت حمل و نقل هوایی چینی موسوم به “EHang” اعلام کرد که قصد دارد به اروپا برود و فروشگاهی را در سویل اسپانیا راه اندازی کند. اکنون این شرکت متعهد به همکاری با مسئولان شهر هژو(Hezhou) در استان گوانگژی(Guangxi) چین شده است تا یک پایانه(ترمینال) برای تاکسی‌های پرنده خود با محوریت گردشگری بسازد.

شرکت “EHang” تنها شرکتی نیست که سعی در استفاده از تاکسی‌های پرنده برای پرواز بر فراز شهرهای مختلف دنیا دارد و همچنین اولین شرکتی نیست که اقدام به ساخت یک پایانه یا ایستگاه برای آنها می‌کند، اما گفته می‌شود این پایانه که “E-port” نیز نامیده می‌شود، می‌تواند اولین پایانه‌ای باشد که به بهره‌برداری می‌رسد. قرار است این اتفاق تا پایان سال ۲۰۲۰ رخ دهد.

این پایانه سه‌طبقه خواهد بود و ۲۵۰۰ متر مربع زیربنا خواهد داشت. یک سالن پذیرش در طبقه اول، یک محوطه انتظار مسافران در طبقه دوم و یک طبقه هم برای ورود، عزیمت و پیاده شدن مسافران در نظر گرفته شده است.

قرار است چهار سکوی فرود روی پشت بام این ساختمان تعبیه شود و ۲۰ فروند تاکسی پرنده مستقل خودران برای عملیات و جابجایی مسافران در این پایانه در نظر گرفته شده است.

تاکسی‌های پرنده برقی این شرکت موسوم به “EHang ۲۱۶” دارای هشت بازو در اطراف اتاقک استقرار مسافر است که هر کدام، دو ملخ دارند. حداکثر سرعت آنها ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است، اما با سرعت متوسط ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد.

مدت پرواز این تاکسی‌های پرنده برقی و خودران در حال حاضر ۲۱ دقیقه برای هر بار پرواز با شارژ کامل است، بنابراین به احتمال زیاد همیشه تعدادی از تاکسی‌های این ناوگان در حال عملیات و بقیه در حال شارژ خواهند بود.

“هو هواژی” بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل “EHang” در کشور چین گفت: “هژو” شهری زیبا با منابع غنی از گردشگری است و ما مشتاق هستیم که جذابیت آن را با تاکسی‌های پرنده خود بیشتر کنیم. با پیشرفت خود قصد داریم برنامه‌های تجاری بیشتری را برای تاکسی‌های پرنده EHang ایجاد کنیم، از جمله گشت و گذارهای هوایی که می‌توانند فرهنگ مدرن و گردشگری را به طور منحصربفرد ادغام کنند. ما همچنین از شرکای محلی بیشتر استقبال می‌کنیم تا به ما بپیوندند و از این فرصت استفاده کنند تا ایمنی، فناوری خودران و رویکردهای سازگار با محیط زیست را به سفر و گشت و گذار هوایی بیافزایند.

منبع:ایسنا

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *