سفر

۹۶درصد مقاصد جهان سفر را محدود کردند

سازمان جهانی جهانگردی اعلام کرد: ۹۶درصد از مقاصد جهان در واکنش به کووید ۱۹ سفر را محدود و یا ممنوع کردند.

به گزارش ایسنا، بسته شدن بسیاری از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی با همه‌گیر شدن ویروس کرونا، سازمان جهانی جهانگردی را بر آن داشته تا در همکاری با سازمان جهانی بهداشت، با انتخاب شعار « فردا سفر کنید»، مسئولیت‌پذیری بین‌المللی و مشترک صنعت گردشگری در مواجهه با شیوع ویروس کرونا را توسعه دهد.

این سازمان که اختلال ایحادشده در سفر را بی‌سابقه دانسته است، در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد: تقریبا همه مقاصد جهان از ژانویه سال ۲۰۲۰ (همزمان با آغاز سال نو) محدودیت‌هایی را در زمینه سفر اعمال کردند، برخی حتی گام بلندتری برداشته و برای مهار این ویروس همه‌گیر، سفر را به طور کامل ممنوع کرده‌اند.

تحقیقات اخیر UNWTO  نشان می دهد: از تاریخ ۶ آوریل، ۹۶ درصد از کل مقاصد در سراسر جهان محدودیت‌های مسافرتی اعمال کرده‌اند؛  حدود ۹۰ مقصد مرزهای خود را به طور کامل و یا جزئی به روی گردشگران بسته‌اند، درحالی که ۴۴ مقصد بسته به کشور مبدأ، مرزهای‌شان را به روی بعضی از مسافران بسته‌اند.

بررسی این سازمان جهانی از مناطق مختلف نشان می‌دهد: در منطقه آفریقا، آسیا، اقیانوس آرام و خاورمیانه، ۱۰۰ درصد مقاصد محدودیت‌های مربوط به COVID-۱۹ را از ژانویه سال ۲۰۲۰ به تصویب رسانده‌اند. در قاره آمریکا ۹۲ درصد مقاصد گام‌های مشابهی برداشته‌اند، در حالی که در اروپا، این نسبت ۹۳ درصد است که تقریبا از تاریخ ۶ آوریل، سفر را محدود کرده‌اند.

این محدودیت‌ها شامل بسته شدن کامل یا جزیی مرزها در مقابل گردشگران، ممنوعیت‌های مسافرتی فقط خاص مقاصدی که درگیری بیشتری با ویروس کرونا داشته‌اند،  تعلیق کامل یا جزیی پروازها در برخی مقاصد، ابطال یا تعلیق صدور ویزا و اقدامات دیگری از جمله الزام به قرنطینه یا خودانزوایی مسافران برای مدت زمان تعیین‌شده در کشور مقصد و الزام همراه داشتن گواهی‌های پزشکی و سلامت هنگام مسافرت است.

پیش‌بینی بسیاری از کشورها بر این است که تا پایان سال ۲۰۲۰ محدودیت‌های مسافرتی به همین منوال ادامه داشته باشد.

«زوراب پولولیکاشویلی» ـ دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ـ گفت: هیچ رویداد دیگری مثل COVID-۱۹ تا این حد روی سفر و جهانگردی تأثیر نداشته است. دولت‌ها مسائل بهداشتی را در اولویت قرار داده و محدودیت های کامل یا جزیی را در سفر را اعمال کرده‌اند. با تعلیق گردشگری، منافع حاصل از  این بخش در معرض تهدید قرار گرفته است؛ میلیون‌ها شغل ممکن است از بین برود و پیشرفت‌هایی که در زمینه رشد اقتصادی پایدار حاصل شده بود، ممکن است قابل بازگشت نباشد. UNWTO از دولت‌ها می‌خواهد به طور مستمر محدودیت‌های مسافرتی را مرور کرده و به محض این‌که شرایط بی‌خطر شد، آن‌ها را آسان یا لغو کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *