ارومیه

نخستین موزه طب کشور در ارومیه ایجاد می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت:با مرمت و احیای ساختمان طب ارومیه نخستین موزه طب کشور در این شهر ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل جباری دوشنبه شب در نشست مشترک با دانشگاه ارومیه از همکاری دانشگاه برای مرمت و احیای بناهای تاریخی واقع در محوطه پردیس دانشگاه اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان تاکنون در چندین مرحله نسبت به مرمت و احیای ساختمان‌های قدیمی این پردیس دانشگاهی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نخستین دانشکده پزشکی کشور در ارومیه ایجاد شده است از این رو مقرر شد تا نخستین موزه طب کشور در این مکان راه‌اندازی شود که فعلاً کار راه‌اندازی موزه در مرحله جمع‌آوری آثار قرار دارد.

جباری با بیان اینکه برای مرمت ساختمان طب ارومیه ۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است اضافه کرد: این ساختمان در دو طبقه و به مساحت حدود ۴۶۰ مترمربع بوده و در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به شماره ثبتی ۱۴۹۷۶ به ثبت رسیده است و قدمت این بنا به اواخر دوره قاجار می‌رسد.

رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه این دانشگاه تاکنون در حد توان سعی کرده است همکاری‌های لازم را با اداره‌کل میراث فرهنگی استان انجام دهد، تصریح کرد: حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی وظیفه همه مردم بوده و در این راستا دانشگاه ارومیه نیز بر خود وظیفه می‌داند نسبت به احیا و بازسازی ساختمان قدیم دانشگاه پزشکی ارومیه با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی استان اقدام کند.

در این جلسه مقرر شد تا مالکان آثار تاریخی در تأمین اعتبار لازم طبق موضوع ماده ۹۸ برنامه ششم توسعه برای احیا و مرمت آثار تاریخی مشارکت لازم را داشته باشند و همچنین با حضور نمایندگانی از اداره‌کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه ارومیه نسبت به بررسی نیازمندی‌های لازم برای مرمت بناهای تاریخی در محوطه پردیس دانشگاه ارومیه اقدام شود.

در پایان این جلسه از موزه علم و تکنولوژی که در حال انجام مطالعات محتوایی و گردآوری اشیا در این زمینه بود نیز بازدید به عمل آمد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *