گردشگری

صنعت گردشگری در دوران پساکرونایی

شیوع بیماری کرونا تاثیر بسزایی بر مشاغل گردشگری و سفر ایجاد کرده است و تحلیلگران با استفاده از مشکلات ایجادشده با روش فاصله‌گذاری اجتماعی و خانه‌نشینی بر صنعت گردشگری تغییرات زیادی در گردشگری آینده را پیش‌بینی کردند.

به گزارش توریسم نیوز، ریچارد شارپلی، استاد گردشگری دانشگاه مرکزی لنکشایر بریتانیا چشم‌انداز برخی تغییرات که ممکن است این صنعت را با یک واقعیت اقتصادی جدید و تحول تقاضای مصرف‌کننده مواجه کند را ارائه کرده است.

حمل‌ونقل هوایی

وی اظهار کرد: “صنعت گردشگری، هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی تعطیل‌شده است. یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که این صنعت با آن روبرو است از بین رفتن مشاغل کوچک با این بحران است؛ البته امیدواریم که آنان نیز از این بحران عبور کنند.

افرادی که از طریق خطوط هوایی بین‌المللی و گروه‌ هتل‌های مختلف از طریق فعالیت‌های کوچک پابرجا خواهند ماند، بلافاصله در جستجوی بازسازی مشاغل خود از طریق تبلیغات خواهند بود. بااین‌وجود احتمالا این روش کوتاه‌مدت خواهد بود، زیرا شرکت‌های هواپیمایی در تلاش برای بازسازی ترازنامه‌های خود، اجرای طرحی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با تغییر صندلی‌ها و تغییر عملکرد هستند. در درازمدت افزایش چشمگیر بلیت هواپیما را پیش‌بینی می‌کنم، البته بحران کروناویروس محرکی برای اجرای برنامه‌های اجتناب‌ناپذیر نگرانی‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی (ازجمله مالیات‌های زیست‌محیطی بر سوخت هواپیمایی) و الگوی تجاری ناپایدار کم‌هزینه نیز خواهد شد.”

گردشگری دریایی

با توجه به اضطراب بالقوه در بین مسافران در رابطه با مسایل بهداشتی در مورد سفرهای دریایی، ممکن است تغییرات ارتقاء بخش کشتی‌های مسافربری طی درازمدت امکان‌پذیر باشد. ممکن است از کشتی‌های کروز نیز کمتر استقبال شود، شاید استفاده از این بحران بهانه‌ای برای محدود شدن تعداد کشتی‌ها باشد.

گردشگری انگلستان در دوران پساکرونایی

گردشگری انگلستان بدون تردید حداقل در کوتاه‌مدت کاهش خواهد یافت. ممکن است تمایلی برای انجام فوری سفرهای بین‌المللی، خصوصا برای کشورهایی که بیشتر تحت تاثیر کروناویروس قرار دارند، وجود نداشته باشد، اگرچه تبلیغات و فعالیت‌های تبلیغاتی  به دنبال مقابله با چنین برداشت‌هایی هستند.

تاثیر اقتصادی این بحران را نیز باید در نظر گرفت و  در کوتاه‌مدت بسیاری از مردم فقط می‌توانند از سفرهای داخلی در زمان تعطیلات داخلی استفاده کنند.

بااین‌حال، در درازمدت نمی‌توانم یک‌روند گردشگری بین‌المللی برای انگلستان پیش‌بینی کنم اما درنهایت بازگشت به “تجارت معمول” به عواملی مانند هزینه‌های بیشتر پرواز بستگی دارد.

گردشگری در برخی مناطق خاص

درحالی‌که برخی اظهار کردند که بحران کروناویروس باعث شده بسیاری از افراد به بررسی چگونگی زندگی معناداری فکر کنند، من باور ندارم که این امر به انتخاب آینده مقصدهای گردشگری تاثیر داشته باشد.

عادت گردشگری در بیشتر افراد ذاتی است به همین دلیل من در طولانی‌مدت تغییری پیش‌بینی نمی‌کنم.

در کوتاه‌مدت احتمال افزایش تعطیلات داخلی وجود دارد. گردشگران ممکن است نسبت به رزرو سفرهای خارج از کشور احتیاط کنند تا زمانی که باور کنند که بحران کروناویروس به‌طور کامل به پایان رسیده است.

همچنین، ممکن است در کوتاه‌مدت گردشگری سیر صعودی ناگهانی داشته باشد، به‌خصوص در مورد بازدید دوستان و آشنایان که فرصت‌های بالقوه برای بخش اقامتگاه‌های داخلی ایجاد می‌کند.

در درازمدت، اگر صنعت مسافرت و جهانگردی بتواند محصولات و تجربیات پیشین را ارائه دهند، می‌توان شاهد بهبودی پایدارتری بود.

البته جهت‌گیری‌های تجاری شرکت‌های هواپیمایی نیز در این تغییرات نقش دارند و اگر هزینه پرواز به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد، تغییر از گردشگری طولانی به مسافرت در سفرهایی با مسیر کوتاه‌تر (و شاید زمینی) را شاهد خواهیم بود

عوامل مهم در رزرو بلیت برای تعطیلات امسال

مسأله مهم در انتخاب مکان گردشگری در سال جاری این است که آیا مقصد موردنظر تحت تاثیر کروناویروس قرارگرفته است؟ بنابراین بررسی مشاوره سفر برای اداره امور خارجه و امور مشترک‌المنافع ضروری است.

به همین ترتیب مسافران بیمه مسافرتی کامل و مناسب برای پوشش و کنسلی احتمالی را نیز در نظر می‌گیرند.

شواهد نشان می‌دهد که احتیاط غالب خواهد بود و تا زمانی که اوضاع آرام نشود، امکان کنسلی وجود دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *