گردشگری

اجرای بزرگترین پروژه گردشگری کرمانشاه به کجا رسید؟

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه اجرایی شدن پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را یکی از مهمترین اولویت های میراث فرهنگی استان دانست.

جبار گوهری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گذشت یک دهه از طرح پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان، اظهارکرد: این پروژه که قرار است در آن مسیر 32 کیلومتری دو اثر مهم باستانی استان به هم متصل شود، سالهاست که به دلایل مختلفی به مرحله اجرا نرسیده است.

وی اجرای پروژه کریدور گردشگری بیستون به تاق بستان را یکی از مهمترین اولویت های کنونی میراث فرهنگی استان دانست و افزود: در تلاشیم تا با مجموعه ای از اقدامات ظرف دو تا سه ماه آینده گام های اساسی را برای اجرای این پروژه برداریم.

سرپرست میراث فرهنگی استان اضافه کرد: برای اجرایی شدن این پروژه اخیرا رایزنی هایی را داشته ایم و مقرر شده تا برای سرمایه گذاران بسته های پیشنهادی ویژه ای تعریف کنیم و به این پروژه قابلیت اجرایی ببخشیم.

وی با یادآوری اعتباری که سال گذشته به این پروژه داده شد، عنوان کرد: این اعتبار پنج میلیارد تومانی در اختیار راه و شهرسازی قرار داده شد تا از این محل بحث ساماندهی مسیر و باند کندرو کریدور را اجرا کند.

گوهری اضافه کرد: طبق رایزنی ها اجرای این بخش از پروژه به پیمانکار واگذار شده و میراث فرهنگی استان هم بهره بردار آن خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه اجرای پروژه گردشگری بیستون به تاق بستان می تواند در رونق گردشگری استان تاثیرگذار باشد، اعلام کرد: درصورتی که بتوانیم موانع پیش روی این پروژه را برداریم به رونق گردشگری استان کمک می کند.

سرپرست میراث فرهنگی استان در پایان با بیان اینکه اجرای این پروژه پروسه ای چندین ساله خواهد داشت، گفت: با توجه به پروسه طولانی مدت این پروژه باید هرساله اعتبارات مورد نیاز برای آن تخصیص داده شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *