مشهد

مزایای سفر به مشهد با انواع قطارها

تور مشهد با قطار یکی از شیوه‌های سفر به پایتخت معنوی ایران و حرم مطهر امام رضا (ع) است. کم بودن هزینه‌های سفر و امنیت با این روش نسبت به دیگر روش‌ها باعث شده که بسیاری از علاقه‌مندان سفر ریلی را برای سفر به مشهد مقدس انتخاب کنند. البته تور مشهد با قطار بعد از پایان ویروس کرونا قابل‌عرضه است.

سفر مشهد، با قطار مزایا و معایب متفاوتی دارد که در این متن قصد داریم بیشتر آن‌ها را موردبررسی قرار دهیم. یکی از شهرهای گردشگری که هرساله مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند و حتی مقصد گردشگران خارجی بسیاری شده است سفر به مشهد مقدس است. راه‌های دیگری مثل تور هوایی یا تور مشهد با قطار وجود دارند، اما ازآنجاکه قطار سفری امن را برای شما فراهم می‌آورد، می‌تواند انتخاب مناسب‌تری نسبت به دیگر روش‌ها باشد. همچنین قیمت ارزان تور مشهد با قطار نیز موجب شده این روش جزء محبوب‌ترین روش‌ها برای سفر به مشهد مقدس شود. در ادامه نکات مهمی را راجع به سفر تور مشهد با قطار با شما در میان خواهیم گذاشت.

سفر با قطار علاوه بر ایمن و کم‌هزینه بودن موجب می‌شود که افراد بتوانند در طول مسیر کنار خانواده خود باشند و از مناظر زیبا و بکر طبیعت لذت ببرند. قطارهای متعددی باکیفیت و درجه‌بندی مختلف در مسیر مشهد وجود دارند که مسافران بر اساس بودجه سفر و سایر شرایط می‌توانند مناسب‌ترین قطار را انتخاب نمایند. به‌طور مثال جهت سفر با قطارهای لوکس می‌توانید تور مشهد، با قطار فدک را انتخاب کنید. ارزان‌ترین تور لحظه آخری مشهد با قطار، شامل قطارهای اتوبوسی هستند و پس‌ازآن می‌توان به قطارهای سالنی و ۶ تخته اشاره نمود.

ارزان‌ترین قیمت تور مشهد

قیمت تورهای زمینی مشهد، همانند تورهای هوایی مشهد، ثابت نیست و در برخی از ایام سال قیمت آن افزایش می‌یابد. در برخی از فصول و ایام سال قیمت این تورها به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد و می‌تواند فرصت مناسبی برای افرادی باشد که می‌خواهند سفر کم‌هزینه‌ای داشته باشند. از ارزان‌ترین زمان‌های سفر با قطار به مشهد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

ماه مهر و هم‌زمان با شروع مدارس

ماه دی که امتحانات دانش آموزان و دانشجویان آغاز می‌گردد

اواخر ماه اسفند و قبل از شروع سال جدید که همه درگیر کارهای استقبال از سال نو هستند

اواخر فروردین‌ماه که میزان مسافرت‌ها کاهش‌یافته است

اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد هم‌زمان با شروع امتحانات مدارس

همچنین بهتر است در هنگام رزرو تور مشهد، و قطار مشهد به نوع قطار (سالنی، اتوبوسی، کوپه‌ای و لوکس بودن) آن و خدماتی که ارائه می‌دهد توجه نمایید.

کنسل کردن  بلیط قطار

گاهی اوقات پس از رزرو تور مشهد، با قطار شرایطی پیش می‌آید که سفر شما کنسل می‌شود و نمی‌توانید در تاریخ موردنظر به سفر بروید و باید بلیط را هر چه سریع‌تر کنسل نمایید؛ بنابراین درصورتی‌که روز قبل از سفر اقدام به کنسلی نمایید ۱۰ درصد از هزینه شما سوخت خواهد شد، این در حالی است که اگر روز حرکت قطار پیش از ساعت ۱۲ بلیط را کنسل نمایید ۵۰ درصد هزینه سوخت می‌گردد. توجه داشته باشید در صورت اعلام کنسلی دو ساعت قبل از حرکت هزینه بلیط به شما پس داده نخواهد شد.

پس از پایان ویروس کرونا تور مشهد با قطار قابل برگزاری خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *