مشهد

بی‌توجهی مسافران در ممنوعیت تردد به مشهد

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: مردم بدون توجه به مصوبات، دستورات و جریمه‌های تعیین شده برای ورود به شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز که سفر به آنان ممنوع است، سفر می‌کنند.

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت ورود خودروهای غیربومی به مشهد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت نارنجی شهر مشهد بر اساس مصوبات ستاد کرونا، تردد خودروهای غیربومی به شهرهایی با وضعیت نارنجی کماکان ممنوع است و خودروهای متخلف ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون خواهند شد. هنوز دستور جدیدی مبنی بر لغو ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی ابلاغ نشده است.

وی در خصوص توجه مسافران به ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی به مشهد افزود: مردم بدون توجه به مصوبات، دستورات و جریمه‌های تعیین شده برای ورود به شهرهایی با وضعیت نارنجی و قرمز که سفر به آنان ممنوع است، سفر می‌کنند.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی ادامه داد: در اوایل طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به شهرهای ممنوع، مردم مصوبات ستاد کرونا را بیشتر مورد توجه قرار می‌داند، اما در حال حاضر شاهد بی‌توجهی مردم و افزایش سفرها به مشهد هستیم.

قانعی‌نژاد خاطرنشان کرد: معمولا سعی می‌شود خودروهایی که امکان بازگشت دارند، بازگردانده شوند و از ورود آنان به مشهد جلوگیری شود. سپس تذکر داده و در صورت بی‌توجهی مورد اعمال قانون همکاران و دوربین‌های نظارتی قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص میزان اعمال قانون خودروهای غیربومی در خرداد ماه تصریح کرد: در خرداد ماه بیش از ۳۱ هزار خودروی شخصی غیربومی بازگردانده شده، ۲۶ هزار و ۷۵۰ خودرو تذکر دریافت کرده و ۶۸۴۷ خودرو نیز مورد اعمال قانون قرار گرفتند. همچنین در هفته نخست تیر ماه، ۳۲۸۰ خودرو تذکر دریافت کرده، ۲۴۴۰ خودرو بازگردانده شدند و ۷۵۰ خودرو نیز مورد اعمال قانون ۵۰۰ هزار تومانی قرار گرفتند.

۵۶  فوتی و ۷۶۳ مجروح در خرداد ماه

جانشین پلیس‌راه خراسان رضوی در مورد میزان تصادفات خرداد ماه خاطرنشان کرد: ۵۴۲ فقره تصادف جرحی در خرداد ماه ثبت شده که ۷۶۳ مجروح در پی داشته است. ۴۲ فقره تصادف فوتی داشته‌ایم که متاسفانه منجر به فوت ۵۶ نفر شده است. همچنین در هفته نخست تیر ماه ۸۹ فقره تصادف جرحی با ۱۲۵ مجروح و ۷ فقره تصادف فوتی منجر به جان باختن ۷ نفر، در جاده‌های خراسان رضوی داشته‌ایم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *