گردشگری

جاده چالوس محل عبور نیست مقصد گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با اشاره به قدمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان البرز، گفت: البرز اشیا تاریخی و با ارزش زیادی دارد که می‌تواند عاملی برای ایجاد بزرگترین موزه باستان شناسی باشد، باید در این خصوص اطلاع رسانی کنیم تا گردشگران ظرفیت‌های البرز را بشناسند.

فریدون محمدی روز سه‌شنبه ششم خرداد در جلسه‌ای با حضور جمعی از تشکل‌ها، انجمن‌های صنفی و مدیران تأسیسات گردشگری استان البرز با بیان اینکه برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه بلند مدت چهار ساله و کوتاه مدت یک ساله پیش بینی شده، اظهار کرد: بخش زیادی از این برنامه‌ها به اعتبار بالایی نیاز ندارد بلکه همکاری‌های بین بخشی را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، با اشاره به اینکه البرز قابلیت‌های زیادی در بخش گردشگری دارد، افزود:  علی‌رغم این ظرفیت‌ها حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان آنچنان که باید رشد لازم را نداشته است.

محمدی با اشاره به اینکه برای تبدیل البرز به مقصد گردشگری، به ایجاد زیرساخت نیاز داریم، گفت: داشتن موزه‌های مختلف و تبدیل آژانس‌های گردشگری از خرده فروشی به عمده فروشی از جمله این موارد است.

وی با تاکید بر ضرورت خارج شدن آژانس‌های گردشگری البرز از زیر سایه تهران، گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های گردشگری فعال در استان البرز باید تقویت شوند، بخش خصوصی پای کار بیاید و تأسیسات اقامتی و گردشگری از جمله هتل ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز، با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در حوزه بومگردی ادامه داد: از نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس یازدهم شورای اسلامی مطالبه کرده‌ایم که پیگیری‌های لازم در خصوص مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای ایجاد تأسیسات گردشگری، در حوزه سد طالقان را پیگیری کنند.

محمدی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در میراث فرهنگی البرز، تلاش برای تبدیل جاده کرج – چالوس از محور عبوری به مقصد گردشگری است، افزود: در حوزه صنایع دستی نیز به دنبال ایجاد یک بازارچه صنایع دستی در همه شهرهای استان البرز هستیم تا به اهداف سال جهش تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دست یابیم.

وی با اشاره به قدمت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان البرز، ادامه داد: البرز اشیا تاریخی و با ارزش زیادی دارد که می‌تواند عاملی برای ایجاد بزرگترین موزه باستان شناسی باشد، باید در این خصوص اطلاع رسانی کنیم تا گردشگران ظرفیت‌های البرز را بشناسند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تاکید بر اینکه پروازهای مسافری فرودگاه بین المللی پیام به مقصد شهرهای اهواز، کیش و مشهد نیز قرار است و به زودی از سر گرفته شود، افزود: این مهم ظرفیت بالایی برای استان البرز است، در جلسه کارگروه گردشگری استان نیز باید تصمیمات جدی برای رونق حوزه گردشگری اتخاذ شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *