گردشگری

توسعه گردشگری با اتکاء به ظرفیت هر منطقه دنبال شود

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس گفت: وزارت به جای مصوبات کلیشه ای متمرکز به برنامه ریزی باتوجه به ظرفیت های گردشگری هر استان بپردازدسهراب شرفی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با تعامل دولت با میراث و گردشگری مبنی بر رونق گردشگری پایدار، اظهار کرد: دولت تاکنون در ایجاد گردشگری پایدار با استفاده از بومیت و ظرفیت موجود در هر استان مصوبه درستی را تبیین نکرده و همچنان سعی دارد با کپی برداری از کشورها و استان های دیگر برای هر منطقه گردشگری تصمیم گیری یکسانی را ادغام کند، اما هر کشور و استان از نظر اقلیم، تاریخ و فرهنگ متفاوت بوده و نیازمند دیدگاه های توسعه ای مجزایی است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس، افزود: درآمد حاصل از گردشگری هر استان به جای واریز به خزانه دولت باید در چرخه گردشگری  هر استان و در مسیر توسعه جنبه های گردشگری استفاده شود.

وی ادامه می دهد: میراث و اماکن تاریخی استان از نیاکان به ارث رسیده و نیازمند تمرکز زیادی جز حراست ندارد اما استان فارس باید با گسترش و ایجاد شهرک های روستا و عشایری و همچنین با به روز کردن المان های شهری، نوآوری بیمارستان ها و تجهیزات پزشکی به توسعه و معرفی گردشگری سلامت و گردشگری روستا و عشایری با توجه به توانایی استان و نوع بومیت آن بپردازد.

وی در رابطه با گردشگری ورزشی نیز بیان کرد: محدودیت بر واردات تجهیزات و ماشین آلات کوه نوردی و صخره نوردی باید برداشته شده و اماکن تفریحی را با تامین و تجهیزات و ایجاد سازه های نو متحول کرد تا گردشگری پایدار در این حوزه معنا یابد.

شرفی با بیان اینکه، شیراز پتانسیل های خوبی در زمینه گردشگری معدنی دارد و نباید آن را از دست داد، تاکید کرد: وزارت گردشگری به جای مصوبات کلیشه ای بر برنامه ریزی باتوجه به ظرفیت های هر استان متمرکز شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *