طارم

توسعه گردشگری ورزشی در طارم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: حرکت‌های خوبی در طارم برای توسعه و رونق گردشگری ورزشی آغاز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند افزود: گردشگر ورزشی سهم بزرگی در دنیای گردشگری دارد و با هدف تحقق این مهم، ارتباط تنگاتنگی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان خواهیم داشت و در قالب تفاهم‌نامه، برنامه‌های عملیاتی نیز تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: تعامل و همکاری بیشتر بین میراث‌فرهنگی و هیئت‌های ورزشی کوهپیمایی برای حفظ و حراست آثار تاریخی در طارم انجام می‌شود. همچنین محور مهمی که اکنون در شهرستان طارم در دستور کار داریم، محور درام – شیرین‌سو – نوکیان به سمت ماسوله است.

این مسئول ادامه داد: مسیر نوکیان به ماسوله که در طی این پیمایش از مرز سه استان زنجان، اردبیل و گیلان می‌گذرد، یکی از جذاب‌ترین مسیرهای گردشگری استان است. این مسیر به نصب تابلوهای مسافت، نصب تابلوهای جهت‌نما، ایجاد کمپ‌های استراحت، بلد محلی و نقشه احتیاج دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: با توسعه گردشگری ورزشی، طبیعت‌درمانی، جاذبه‌های مربوط به برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در فصل بهار و زمستان، از جمله مواردی است که بالاترین اهمیت در توسعه گردشگری ورزشی شهرستان طارم را دارا است.

ارجمند یادآور شد: همچنین طبیعت‌گردی باید به عنوان یک الگوی فضایی در چند وجه در شهرستان طارم مورد توجه قرار گیرد که سفر به مناطق طبیعی، بهره‌بری از مناطق طبیعی و تاثیراتی که جریان گردشگری در این مناطق بر جای می‌گذارد، دارای اهمیت است.

وی به بیان نقش کوهنوردان در حفظ آثار طبیعی و رونق گردشگری پرداخت و خاطرنشان کرد: این اداره‌کل آمادگی لازم را برای همکاری و تعامل با هیئت‌های کوهنوردی و اداره ورزش و جوانان در همه زمینه‌ها را دارد و می‌توان در کنار هم از امکانات موجود در جهت پیشرفت گردشگری ورزشی در این شهرستان استفاده شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *