طارم

درختان اُرس طارم در لیست میراث فرهنگی کشور

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم گفت: درختان اُرس در منطقه جیش‌آباد این شهرستان، جزو میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌ است.

رضا احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جنگل‌های طارم، اظهار کرد: این شهرستان دارای مناطق جنگلی متنوعی است که در این مناطق درختانی هم‌چون درخت اُرس، زالزالک، بلوط، بنه و … وجود داشته و این مناطق فواید و ارزش زیادی برای طارم دارد.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری در جنگل‌های این شهرستان وجود دارد، افزود: درختان جنگلی در حفظ آب‌های جاری بسیار موثر هستند و با این کار به تامین ذخایر زیرزمینی آبی در شهرستان کمک می‌کنند. همچنین وجود جنگل از فرسایش خاک نیز جلوگیری می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: مناطق جنگلی این شهرستان مانند جنگل‌های موجود در مسیر آب‌بر به شفت، آب‌بر به باکلور، منطقه جیش‌آباد، هزاررود، مسیر شیرین‌سو به سیاب، شیت به ولیدر و … جزو مناطق زیبا و دیدنی شهرستان هستند که می‌توانند از لحاظ گردشگری نیز برای طارم موثر باشند.

احمدی با بیان اینکه درختان ارس جزو درختان ممنوع‌القطع هستند، ادامه داد: درختان اُرس در منطقه جیش‌آباد شهرستان، جزو میراث فرهنگی کشور ثبت شده‌اند و در بین شهرستان‌های استان، طارم بیشترین دخیره‌گاه جنگلی درخت اُرس را دارد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری طارم، عنوان کرد: یکی از تهدیداتی که برای جنگل‌های شهرستان وجود دارد، تهدید آفت سالانه اُرس واش و آفت درختان بلوط است که به صورت مکانیزه با آن‌ها مبارزه می‌شود و در سال‌جاری نیز بخش زیادی از مبارزه مکانیزه علیه این آفات در جنگل‌های شهرستان انجام شده‌ است و توانسته‌ایم بخشی از آفات را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه قاچاق چوب، درختان جنگلی طارم را تهدید نمی‌کند، خاطرنشان کرد: جنگل‌ها علاوه بر زیبایی فواید زیادی نیز برای محیط‌زیست و حیات‌وحش شهرستان دارند که امیدواریم خود مردم شهرستان همانند همیشه در حفاظت از جنگل‌های شهرستان و جنگل‌کاری نیز کمک‌حال منابع‌طبیعی شهرستان باشند و تا حد امکان از روشن کردن آتش در این مناطق خودداری کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *