اردبیل

بسته گردشگری سلامت اردبیل ویژه قفقاز و کشورهای عربی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده بسته گردشگری سلامت استان با هدف جذب گردشگران کشورهای عربی و منطقه قفقاز تدوین می‌شود.

صغری فرشی روز دوشنبه در نشست با رییس و اعضای هیات رییسه نظام پزشکی اردبیل بر توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد و افزود: در حال حاضر ۱۰ دفتر دارای مجوز گردشگری سلامت استان راه‌اندازی شده و پرونده پنج مورد نیز برای اقدام به صدور مجوز گردشگری سلامت تکمیل شده است.
او اظهارداشت: گردشگری سلامت ۲ حوزه درمان و تندرستی را شامل می‌شود و وجود پزشکان حاذق، طبیعت چهارفصل و خدمات ارزان سبب شده که استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری سلامت محسوب شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به مرزی بودن استان اردبیل بیان کرد: مرز بیله‌سوار مغان به عنوان دروازه قفقاز با تردد سالانه یک میلیون و ۵۴۰ هزار مسافر امتیازی مهم در حوزه گردشگری سلامت استان بشمار می‌رود.
فرشی با تاکید بر هماهنگی و هم‌اندیشی در راستای رونق گردشگری سلامت گفت: در کنار گردشگران سلامت خارجی به گردشگران سلامت داخلی نیز با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در دوران پساکرونا گردشگری داخلی رونق بیشتری داشته باشد باید توجه ویژه کرد.
او با اشاره به برنامه‌های همکاری برای رونق گردشگری سلامت تصریح کرد: این برنامه‌ها در ۳ حوزه تبلیغات و بازاریابی، آموزش و نظارت مشارکت لازم با حوزه درمان استان انجام می‌شود که در بخش آموزش، آموزش‌های عمومی گردشگری برای ذینفعان و فعالان حوزه گردشگری سلامت از طریق اداره کل و با مشارکت حوزه درمان اجرا و به این منظور از ظرفیت نگارخانه شاه اسماعیل صفوی و کارشناسان زبده گردشگری بهره‌مند خواهیم شد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در حوزه تبلیغات و بازاریابی، مشارکت حوزه درمان استان برای برگزاری تورهای اینفو بین‌المللی و ملی و حضور فعال این حوزه در نمایشگاه‌ها مورد انتظار است.
او از برنامه‌ریزی برای نظارت بر بحث ترنسفر و کیفیت خدمات درمانی به صورت مشارکتی با حوزه درمان خبر داد و گفت: با توجه به هدف‌گذاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو مقرر شد برای استفاده از ظرفیت کشورهای عضو در حوزه گردشگران ورودی سلامت برنامه‌ریزی شود.
فرشی آموزش راهنمایان تخصصی گردشگری سلامت از بین راهنمایان دارای مجوز رسمی را ضروری دانست و بیان کرد:‌ پیگیری مسائل مربوط به پزشکی آبدرمانی از دیگر موارد مد نظر است که در این راستا ۹ پزشک آبدرمانی در ترکیه دوره تئوری دیده و از تیرماه پیگیری می‌شود تا دوره‌های عملی برای این پزشکان برگزار و فعالیت خود را در آبدرمانی‌های منتخب استان برای توسعه گردشگری سلامت آغاز کنند.
وی اقدام برای ایجاد زیرساخت‌ها و تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای حوزه تندرستی و درمان در استان را از برنامه‌های پیشرو با مشارکت حوزه درمان برشمرد و افزود:‌ با توجه به چهار فصل بودن و قابلیت‌های اقلیمی و جغرافیایی و آب و هوایی استان اردبیل درصدد تعریف فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای گردشگری سلامت در بخش تندرستی هستیم و در این زمینه گام‌های موثر و مشارکتی برداشته خواهد شد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *