سواحل گرم و زیبای کیش

سواحل کیش را بهتر بشناسید

کیش جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و سواحل زیبایی دارد.

۱) ساحل‌ میرمهنا کیش(بزرگترین پارک ساحلی جزیره)

بلوار دریا یکی از بلوارهای اصلی و بزرگ جزیره‌ی کیش است که مسیری پررفت و آمد و نسبتاً شلوغ است. چرا که مسیری است که بیشترین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید و بازارها، و هتل‌ها و مهمانسراهای جزیره در این بلوار واقع شده‌اند. به همین دلیل، گردشگران و مسافران تور کیش مجبور نیستند مسافت زیادی را از هتل‌ها و مراکز خرید به ساحل طی کنند. امتداد این پارک ساحلی زیبا از مسجد خاتم الانبیاء شروع می‌شود و تا میدان جاسک ادامه می‌یابد. پارک ساحلی میرمهنا در نزدیکی محله‌ی عرب‌ها قرار دارد که این محله مکان زندگی بومیان جزیره‌ی کیش است‌. به همین علت شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از تفریحات مدرن جزیره‌ی کیش، با بافت سنتی و زندگی مردم محلی جزیره‌ی کیش هم آشنا شوید. در پارک ساحلی میرمهنا گونه‌های جانوری متنوعی زندگی می‌کنند. همچون انواع پرنده‌ها مثل مرغ ماهی‌خوار و لک‌ک هایی که بر فراز آسمان ساحل و همینطور روی سطح آب در حال پرواز دیده می‌شوند. همچنین در ساحل می‌توانید انواع مرجان‌ها، صدف‌ها و گوش‌ماهی‌ها، حلزون‌ها و سنگ‌های عجیب و زیبایی که امواج خروشان از دل دریا با خود به ساحل می‌آورند را در تور ارزان کیش  ببینید.

۲) ساحل درختان نارگیل

ابتدا برای تصور زیبایی این ساحل می‌بایست راز درخت نارگیل را بدانید. درختی با ارتفاع رشد ۳ متر و عرض ۱ متر که در جاهای خاص و مناطق گرم رشد می‌کنند طول برگ درخت نارگیل به ۳ متر و یا بیشتر می‌رسد و در یکی از سواحل کیش به وفور یافت می‌شود و نام آن ساحل در کنار انبوهی از درختان نارگیل ” ساحل درختان نارگیل کیش” است و نام ساحل برگرفته از درخت نارگیل است که شما عزیزان در آب‌های گرم و تمیز و زیر درختان نارگیل لحظات فراموش نشدنی را تجربه خواهید کرد.

۳) ساحلی مرجان کیش ترکیب مدرن از ساحل، بازار، دریا است

پارک ساحلی مرجان، در شرق جزیره‌ی کیش و در مجاورت بازار مرجان جزیره کیش واقع شده است.این مجاورت موجب آن می‌شود که مسافران ‌و گردشگران، به راحتی ره‌آورد و کالاهای مورد نیاز خودرا خریداری و پس از خرید، برای استراحت و استفاده از امکانات دلپذیر ساحل، به راحتی به این مکان بیایند. ساحل پاکیزه و مطبوع و نقره‌ای رنگ با منظره‌ی دریای شفاف و نیلگون و آفتاب تابان و هوای مطبوع جزیره، خستگی را از تن بازدیدکنندگان به در می‌کند. نمای مرجان‌های مرده که به ساحل افتاده‌اند، زیبایی ساحل مرجانی را دوچندان می‌کند. مرجان‌هایی که می‌میرند، به شکل اسفنج‌های متراکم با حفره‌های ریز و بسیار زیبا و عجیب، به همراه سنگ‌های ریز و درشت و صدف‌ها و حلزون‌های زیبایی که امواج خروشان با خود از دل دریا به ساحل مرجانی می‌آورند، صحنه‌ای را به نمایش می‌گذارد که در سواحل دیگر نمی‌توان دید.

۴) ساحل اسکله تفریحی کیش

ساحل اسکله تفریحی یکی از محبوب ترین سواحل کیش است و غواصی، قایق‌رانی در دریا، بالن‌سواری، فلای‌برد، دوچرخه‌سواری همراه با پیست شبانه‌روزی، پیاده‌روی، تغذیه ماهیان و مرغان دریایی بخشی از کارهای است که در این ساحل می‌توانید انجام دهید.

۵) ساحل مرد ماهیگیر کیش

در این پارک ساحلی وسیع، افرادی را می‌بینید که به ماهیگیری مشغول هستند. همچنین به خاطر اینکه در تمام نقاط جزیره‌ی کیش، راه‌ها و مسیرهایی مناسب برای دوچرخه سواری وجود دارد، در این ساحل می‌توانید شاهد دوچرخه سواری در کنار دریا باشید و خودتان‌ هم می‌توانید دوچرخه اجاره کنید و از این تفریح سرشار از آرامش و لذت در نوار ساحلی جزیره، لذت ببرید. اگر قصد دارید در جزیره‌ی کیش پیاده‌روی کنید هم می‌توانید در این پارک ساحلی این ورزش را انجام دهید. چرا که وسعت این پارک ساحلی به قدری است که می‌توانید بدون اینکه از محدوده‌ی پارک خارج شوید، ساعت‌ها پیاده‌روی کنید.

 ۶) ساحل سیمرغ کیش

به جرات می‌توان گفت که این پارک از زیباترین و مناسب‌ترین پارک‌های جنوب ایران است‌.اگر دوست دارید طلوع و غروب خورشید را در زیباترین و چشم‌نوازترین حالت خود ببینید، می‌توانید از پارک ساحلی سیمرغ بازدید کنید. این پارک بی‌نظیر با دارابودن امکانات عالی برای استراحت مسافران و بازدیدکنندگان، همچون آلاچیق‌های مناسب و بزرگ، نیمکت‌های روبه دریا و فضای سبز عالی، از بهترین مکان‌ها برای استراحت مسافران و گردشگران پس از یک روز شلوغ و پررفت و آمد به حساب می‌آید.

۷) ساحل کشتی یونانی، ساحلی رویایی و خیال‌انگیز

ساحل زیبای کشتی یونانی جزیره‌ی کیش از جمله سواحل بسیار زیبای جهان است. چرا که این ساحل یک ساحل صخره‌ای به شمار می‌آید و صخره‌های زیبا و عجیب و نیز نمای کشتی یونانی که در میان آب و در نزدیکی ساحل به گل نشسته، تصویری بسیار زیبا و خیال انگیز برای شما می‌سازد. این ساحل زیبا و چشم نواز از مکان‌هایی است که علاقمندان به عکاسی، حتما از گشت و گذار در آن لذت خواهند برد، چرا که هر نقطه‌اش برای عکاسی چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر دارد. در این ساحل می‌توانید شنا و آب‌تنی کنید و به خاطر شفاف بودن آب این ساحل می‌توانید جانوران آبزی این ساحل را به راحتی ببینید.

۸) ساحل جزیره هندورابی

اگر به قایق سواری در آب‌های اطراف جزیره علاقمندید، حتما به جزیره هندورابی سری بزنید.‌ این جزیره درست در نزدیکی جزیره کیش واقع شده و یکی از زیباترین و بکرترین سواحل به شمار می‌آید. به طوری که شما می‌توانید خرچنگ‌ها، لاکپشت‌ها، حلزون‌ها و سایر موجودات آبزی را به راحتی در این ساحل ببینید. بازدید از نقطه نقطه‌ی جزیره کیش قطعا برای شما جذاب و جالب توجه واقع خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *