گیلان

آغاز فعالیت تورهای گردشگری در گیلان

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان اعلام کرد: با توجه به مصوبات سی و چهارمین جلسه ستاد مدیریت کرونا و تصویب آغاز به‌کار فعالیت تورهای گردشگری داخلی، فعالیت این تورها از شنبه ۲۴ خرداد آغاز شد.

تور گردشگری
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا آذرپور افزود: آغاز به کار تورهای گردشگری داخلی باید بر اساس پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغ شده باشد.

وی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده توسط دفتر بررسی، همکاری و اطلاعات واصله از سوی راهنمایان گردشگری، ۱۷ گروه غیرمجاز برگزارکننده تور که بدون اخذ مجوزهای لازم به برگزاری تورهای گردشگری اقدام می‌کردند، شناسایی و برای تشکیل پرونده و برخوردهای لازم به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

آذرپور افزود: این افراد بدون توجه به مقررات و قوانین وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی و تبلیغ تور، به اجرای تور بدون رعایت دستورالعمل‌ها و استانداردهای مصوب معاونت گردشگری اقدام می‌کردند که پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی عنوان کرد: برگزاری و اجرای تور صرفا در حیطه وظایف دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی که مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند با همراهی راهنمای مجاز کارت‌دار بوده و چنانچه افراد یا گروه‌ها بخواهند به‌صورت خودسرانه به تبلیغ، اجرا و فروش خدمات گردشگری اقدام کنند طبق بند ۷ قانون صنعت گردشگری با آنها برخورد خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان همچنین از شناسایی و برخورد با کانال غیرمجاز صدور ویزا در این استان خبر داد.

آذرپور گفت: فردی که با ایجاد کانال در فضای مجازی به فروش غیرقانونی ویزا در گیلان اقدام می‌کرد، شناسایی و برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی استان معرفی شد.

وی افزود: عمده این افراد سودجو پس از اخذ وجه از متقاضیان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، از این رو از مردم می‌خواهیم فریب کانال‌ها و گروه‌های غیرمجاز را نخورند و برای اخذ ویزا به مراکز معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: دنیای مجازی، فضای انتخاب را گسترده و البته فرآیند نظارت را اندکی سخت‌تر کرده، اما لازم است گردشگران آگاه باشند که انتخاب تورهای غیرمجاز، انتخاب سفری پر خطر و هولناک است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت : همچنین نظارت بر رعایت «سفر هوشمند :سفر+سلامت» با بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان افزایش یافته است.

آذرپور با تاکید بر اهتمام به سلامت گردشگران اظهار کرد: تاسیسات گردشگری به شرط رعایت پروتکل سفر هوشمند از ابتدای خردادماه بازگشایی شده و نظارت‌ها افزایش یافته است.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *