گیلان

چگونه به گیلان برسیم؟

بررسی وسیله‌ها و مسیرهای دسترسی به مقصد پیش از هر سفری ضرورت دارد. برای رفتن به گیلان در شمال کشور مسیرهای مختلف هوایی، ریلی و جاده‌ای را می‌توان امتحان کرد.

همشهری آنلاین-مریم ورشوئی: در این مطلب به روش‌های رفتن به گیلان می‌پردازیم.

سفر هوایی

چنانچه به سفرهای هوایی علاقه‌مند هستید و این نوع سفر برایتان راحت‌تر است، می‌توانید فرودگاه سردار جنگل رشت را که سال تاسیس آن به ۱۳۱۷ برمی‌گردد، برای سفر به گیلان انتخاب کنید. فرودگاه رشت سیزدهمین فرودگاه پررفت‌وآمد در ایران است. همچنین  به‌دلیل دسترسی آسان به شهر رشت موقعیت ویژه‌ای دارد. این فرودگاه در بلوار ولیعصر کلانشهر رشت واقع شده‌است. در فرودگاه سردار جنگل رشت ظرفیت ۱۰۰ پرواز در روز در مسیرهای داخلی و خارجی نیز وجود دارد.

از تهران، کیش، اهواز، ساری، بندرعباس، اصفهان، شیراز، عسلویه و مشهد به فرودگاه رشت و برعکس از رشت به همین شهرها پرواز هست.

سفر با قطار

اگر به سفر با قطار علاقه‌مند هستید باید مسیرهای ریلی گیلان را دنبال کنید. گیلان از استان‌هایی است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند، بنابراین قطار جایگزین مناسبی برای سفر جاده‌ای است، زیرا هم می‌تواند هزینه سفر را کاهش دهد و هم به نسبت سفر جاده‌ای امن‌تر است.

قطارهای ورودی به ایستگاه راه‌آهن رشت

در مجموع از ۳ استان در کشور می‌توانید به گیلان و پایتخت آن رشت بروید. از خراسان رضوی، تهران و  قزوین برای گیلان امکان خرید بلیت قطار وجود دارد. شما می‌توانید از قطارهای سریع‌السیر این مسیرها هم برای کمترشدن زمان سفر استفاده کنید.

سفربا قطار از تهران به رشت

فاصله تهران تا رشت ۳۲۷ کیلومتر است که می‌توان بلیت قطار رشت را برای آن خرید. امکان خرید بلیت قطار رشت به تهران و خرید بلیت قطار تهران به رشت به صورت آنلاین نیز هست که این خود در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. سفر از تهران تا رشت با قطار حدود ۶ ساعت طول می‌کشد، اما شما در این مسیر زیبا احساس خستگی نمی‌کنید.  ایستگاه‌هایی که قطار تهران به رشت درآن توقف می‌کند تا مسافران خود را سوار کند سیاه چشمه قزوین، کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم اند.

قطار گردشگری

قطار گردشگری تهران به رشت هم طرفداران زیادی دارد. این نوع قطار به مسیر بیش از مقصد اهمیت می‌دهد و شما می‌توانید طی یک روز برخی از دیدنی‌های مسیر راه‌آهن تهران به رشت را ببینید. اولین توقفگاه این قطار روی پل دریاچه سد سپیدرود است.  سپس در سراوان از موزه میراث روستایی گیلان دیدن می‌کنید. از آن جا با اتوبوس راهی شهر رشت می‌شوید و از بازار تماشایی میدان شهرداری هم دیدن می‌کنید و بعد از آن به سمت تهران برمی‌گردید.

موقعیت جغرافیایی ایستگاه راه‌آهن رشت

ایستگاه راه‌آهن رشت در فلکه رازی قرار دارد. باید در جاده جیرده و قبل از ورزشگاه سردار جنگل در سمت چپ جاده مسیر راه‌آهن رشت را در پیش بگیرید تا به ایستگاه برسید. این مسیر حدود ۱۰ کیلومتر تا نزدیک‌ترین نقطه رشت فاصله دارد. از ایستگاه قطار رشت تا میدان شهرداری رشت هم ۱۳ کیلومتر فاصله است. این مسافت حدود۴۰ دقیقه زمان می‌برد تا با خودرو طی شود.

گیلان

سفر جاده‌ای

برای رفتن به گیلان از مسیر جاده‌ای، هم می‌توان از اتوبوس استفاده کرد هم خودروی شخصی.

سفر با خودروی شخصی

استفاده از خودوری شخصی هم مزایای خود را در سفر دارد، چنانچه با خودروی شخصی قصد سفر به گیلان را دارید باید بدانید که این استان از شمال به دریای کاسپین و کشور آذربایجان، از غرب به اردبیل، از جنوب به زنجان و قزوین و از شرق به مازندران محدود می‌شود. باتوجه به مبدایی که درآن قرار دارید می‌توانید خود را از نزدیک‌ترین راه به این استان برسانید.

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر است. برای همین بسیاری از افراد تمایل به تهیه بلیت اتوبوس دارند. از بسیاری از پایانه‌های شهرهای مختلف می‌توان به رشت مرکز گیلان رسید. برای خرید بلیت اتوبوس نیز می‌توانید به سایت‌های معتبر و یا دفاتر فروش بلیت اتوبوس مراجعه کنید. پایانه میدان‌گیل رشت در سال ۱۳۷۲ ساخته شده است و امکانات رفاهی کاملی مانند رستوران، پایانه تاکسی، بوفه، فروشگاه و سرویس‌های بهداشتی دارد. ترمینال رشت ظرفیت پارک ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را دارد. این پایانه به همه شهرهای ایران نیز سرویس رفت‌وبرگشت می‌دهد.

چنانچه از تهران به سمت رشت حرکت می‌کنید می‌توانید از دوپایانه بیهقی (آرژانتین) و پایانه غرب(آزادی) خود را به گیلان برسانید.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *