خراسان رضوی

خراسان رضوی در جایگاه دوم موزه‌های کشور

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌رضوی گفت: خراسان رضوی با 94 موزه فعال در جایگاه دوم موزه‌های کشور قرار دارد.

ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایران بیش از 700 موزه فعال است و استان خراسان رضوی حدود 14 درصد از این موزه‌ها را به خود اختصاص داده و 12 موزه دیگر هم در حال  تکمیل و تجهیز و بعضا بازپیرایی است که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: 6 موزه از 12 مورد از  این موزه‌ها  با پیشرفت 85 درصدی تا پایان سال افتتاح و  به بهره‎‌برداری می‌رسد و بقیه هم در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این موزه‌ها در مجموع تعداد موزه‌های استان تا پایان امسال به رقم 100 خواهد رسید.

وی افزود: دیگر موزه‌ها با پیشرفت 60 درصد در حال انجام است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار هم‌زمان با روز جهانی موزه‌ها در 28 اردیبهشت سال 1400 افتتاح خواهد شد.

مکرمی‌فر گفت: در حال حاضر شهرهای گناباد، تربت حیدریه، بردسکن، رشتخوار، خواف، تایباد، تربت‌ جام، فریمان، مشهد، طرقبه و شاندیز، چناران، سبزوار، قوچان، درگز و کلات دارای موزه هستند و با افتتاح موزه شهرهای کاشمر، خلیل‌آباد، بجستان، بایگ، کاخک صاحب موزه می‌شوند. همچنین به شهرهای گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، تایباد و فریمان موزه افزوده می‌شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی، وی یادآور شد: تحقق «هر شهر یک موزه» از برنامه‌های آتی این اداره کل است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز اجرایی می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *