اوان

مردم روستای اوان از منافع طرح های گردشگری برخوردار می شوند

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با جذب سرمایه گذار جدید برای اجرای طرح گردشگری در «دریاچه اوان» منطقه الموت مردم روستا نیز از منفعت طرح برخوردار خواهند شد.

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اقتصاد نفتی در کشور در دهه‌های گذشته موجب شد تا از بسیاری از ظرفیت‌های ارزشمند خود که می‌توانست به اقتصاد و اشتغال و درآمدزایی کمک کند غافل شویم و تنها با فروش نفت که سرمایه‌های ملی است مدیریت کشور را پیش بردیم.

وی اضافه کرد: امروز که شرایط تحریم‌ها موجب شده از فروش نفت هم چشم پوشی کنیم بهترین فرصت برای اجرای اقتصاد مقاومتی و بهر ه گیری از سایر ظرفیت‌های مغفول مانده کشور مانند گردشگری است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در استان قزوین با تنوع اقلیمی و منابع طبیعی خدادادی در همه شهرستان‌ها قادریم با یک برنامه ریزی اصولی و منطقی با کمک بخش خصوصی طرح‌های خوبی را اجرا کنیم و به دستاوردهای مطلوبی هم برسیم و مردم محلی را نیز از این طرح‌ها بهره مند کنیم.

اوان

وی یادآور شد: منطقه اوان با چشم انداز بسیار زیبای خود از مناطق نمونه گردشگری است که در صورت اجرای یک طرح اقامتی و گردشگری می‌توانیم چهره منطقه را متحول کنیم.

قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در دریاچه اوان بزودی امضا می‌شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در روز جمعه هفته گذشته در سفر به الموت دیداری با مردم روستای اوان داشتیم و دغدغه‌های این اهالی را شنیدیم و با گفتگو به آنها اعلام کردیم تا مردم هم در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری پای کار باشند و در فعالیت‌ها مشارکت کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته در گردشگری این منطقه سرمایه گذاری خوبی نشده و این دریاچه که می‌تواند به یک منطقه زیبای گردشگری ملی و حتی جهانی تبدیل شود به دلایل مختلف در پیچ و خم‌های اداری و گاهی همراهی نکردن مردم بومی رها شده است.

سیاهکلی اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری و پیگیری مدیرکل میراث فرهنگی اخیراً سرمایه گذار توانمندی اعلام آمادگی کرده تا در منطقه اوان سرمایه گذاری کند و ما هم کمک خواهیم کرد تا این کار بسرعت عملیاتی شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های منطقی اهالی محل این است که انتظار دارند در منافع طرح‌های سرمایه گذاری سهیم شده و یا روستای آنها از خدمات زیرساختی برخوردار شود که به نظر می‌رسد حرف درستی است و ما هم پیگیر هستیم و سرمایه گذار را مجاب کرده ایم که حداقل ۱۰ درصد منافع اجرای این طرح نصیب روستاییان منطقه شود.

اوان

سیاهکلی اظهار داشت: قرار است هیئت امنایی با حضور ۷ نفر در این زمینه شکل بگیرد که که سه نفر از آنها نمایندگان فرماندار، سازمان میراث فرهنگی و تعاونی روستایی اوان خواهند بود و ۲ نفر نیز از اعضای شورا و ۲ نفر هم از معتمدین محلی انتخاب می‌شوند تا با رفع موانع بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

وی گفت: در صورت امضای تفاهم نامه با سرمایه گذار بخش خصوصی اجرای طرح گردشگری در منطقه الموت آغاز خواهد شد و مردم روستا نیز از حداقل ۱۰ درصد منافع اجرای این طرح برخوردار خواهند شد و سایر روستاها نیز از مزیت‌های آن استفاده خواهند کرد.

سیاهکلی گفت: در کنار این منفعت زمینه اشتغال جوانان منطقه و عمران و آبادانی روستای اوان و تحول اقتصادی در این منطقه زیبای استان قزوین فراهم خواهد شد.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی از مردم منطقه خواست در اجرای این طرح همکاری لازم را صورت دهند تا شاهد اجرای یک طرح مهم در منطقه الموت و آبادانی روستاهای اطراف نیز باشیم.

سیاهکلی اظهار داشت: این مدل که مردم روستا هم در طرح‌های گردشگری و سرمایه گذاری نفعی داشته باشند تا همراهی محلی بیشتر شود در صورت موفقیت در روستای اوان می‌تواند در سایر نقاط کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

اُوان دریاچه‌ای است با مساحت ۷۰ هزار متر مربع و عمق ۶.۸ متر است که در ارتفاع ۱۸۱۵ متری از سطح دریا و در میان چهار روستای اوان، وربن، زوار دشت و زرآباد در بخش رودبار الموت شرقی واقع شده است.

اوان

هیچ رودی به این دریاچه نمی‌ریزد و آب آن از چشمه‌های جوشانی که از کف دریاچه به بالا می‌آید تأمین می‌شود و از سرریز آب دریاچه، مزارع کشاورزی نیز اطراف تغذیه می‌شود.

دریاچه اوان به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم طبیعی استان قزوین دریاچه اُوان، در ۸۸ کیلومتری شمال شرق قزوین واقع شده در بخش رودبار الموت شرقی شهرستان قزوین قرار دارد.

امیدواریم با اجرای این طرح شاهد تقویت زیرساخت‌های گردشگری و رشد جذب گردشگری در این منطقه زیبا باشیم.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *