چهارمحال و بختیاری

به یخچال‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری نزدیک نشوید

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری گفت: گردشگران از حضور در مجاورت یخچال‌های طبیعی این استان خودداری کنند.

به‌گزارش ایلنا، فرجام سمیعی (معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری) با تاکید برآنکه گردشگران به یخچال‌های طبیعی این استان نزدیک نشوند، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش ضخامت یخچال‌های طبیعی و احتمال ریزش آن‌ها، مسافران و گردشگران در استان برای داشتن سفری ایمن در طبیعت از ورود به آن‌ها خودداری کنند.

او افزود: خاموش کردن آتش، خودداری از اقامت در مسیل‌ها و مناطق حادثه‌خیز، پرهیز از ورود بدون مجوز به منابع آبی شامل رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌ها، اطمینان از سالم بودن آب‌های آشامیدنی قبل از نوشیدن، بهره‌مندی از خدمات راهنمایان دارای کارت و تورهای گردشگری، خودداری از رانندگی در شب و هوای نامناسب و پرهیز از روشن‌کردن وسایل گازسوز در فضاهای بسته و چادر مورد توجه تمامی مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری باشد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: تمامی این موارد در قالب دو تابلو در محل غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ نصب شده است.

او یادآور شد: امید است با عنایت به تابلوهای هشدار و اخطار دهنده نصب شده در محل غار یخی چما و رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران، شاهد رخدادهای تأسف‌بار در این مکان نباشیم.

در پی خشک‌سالی‌های اخیر و گرمای شدید هوا، احتمال شکسته شدن یخ و برف و ریزش غار یخی چما وجود دارد.

غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ‌علیخان شهرستان کوهرنگ و در فاصله ۱۱۳ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *