منابع طبیعی

نباید به بهانه طرح‌های گردشگری منابع طبیعی را نابود کرد

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: نباید به بهانه اجرای طرح‌های گردشگری منابع طبیعی تخریب و سرمایه‌های ملی به یغما برود.

یعقوب هاشمی پنجم شهریور در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: ایام سوگواری سیدالشهدا را در حالی سپری می‌کنیم که امام حسین(ع) برای همیشه تاریخ الگوی آزادگی و شرافت را به همه ما ارائه کرده است.
وی به مسئولیت خطیر و دامنه‌دار مدیران و تلاشگران عرصه منابه طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه در حقیقت تمام آفرینش را تحت پوشش قرار داده و در حقیقت با زیست سالم و آرامش‌ زندگی مردم در ارتباط است.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل افزود: اعضای شوراهای شهر و روستا آماده تعامل و ارتباط بیشتر با منابع طبیعی هستند تا در زمینه حفاظت و نگهداری عرصه‌های طبیعی یاریگر این مجموعه باشند.
هاشمی بیان کرد: در برخی از اراضی شاهد تداخل زمین‌های ملی، کشاورزی و محدوده شهرداری‌ها هستیم که با تفکیک اراضی باید از تخریب منابع طبیعی، جلوگیری شده و به نوعی حق و حقوق شهرداری‌ها نیز در حریم شهرها مورد صیانت قرار گیرد.
وی به الزامات سختگیرانه در صدور مجوز برای برداشت معادن اشاره کرد و گفت: در استخراج این معادن نباید پوشش گیاهی از بین رفته و سیما و منظر شهرها و روستاهای ما مخدوش شود.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل ادامه داد: برای حفاظت از اراضی ملی تهیه نقشه هوایی بسیار ضروری است و انتظار می‌رود ضمن صیانت از پوشش گیاهی و رویش‌های بومی و منطقه‌ای طرح‌های درختکاری در قالب طرح طوبی مورد حمایت قرار گرفته و به نوعی به تنفس‌گاه‌های شهری توجه شود.
هاشمی با قدردانی از اجرای طرح‌های آبخیزداری به همت منابع طبیعی استان اردبیل گفت: نباید به بهانه طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری منابع طبیعی نابود شود که نمونه چنین طرح‌هایی را در شهرهای مختلف نظیر پارک آبی سرعین شاهد هستیم که زمین متعلق به منابع طبیعی بلاتکلیف و بدون استفاده به حال خود رها شده است.
وی با استقبال از امضای تفاهمنامه مشترک با منابع طبیعی در اجرای طرح‌های مختلف و کمک به شوراها و شهرداری‌ها در صیانت از اراضی ملی تصریح کرد: امیدواریم این اقدام مشترک با دلسوزی اعضای شورا و شهرداری‌ها به حفاظت و حراست بیشتر از منابع ملی و طبیعی منجر شود.

تفاهمنامه شورای استان با منابع طبیعی، در صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی
نشست مشترک اعضای شورای اسلامی استان با مدیر کل منابع طبیعی در حالی برگزار شد که دو طرف بر امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک بین شورای استان و منابع طبیعی در حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل‌ها و مراتع تاکید کردند.
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در این جلسه مشترک اظهار کرد: اعضای شورای استان در این نشست دیدگاه‌های خود را در حوزه منابع طبیعی، طرح‌های آبخیزداری و راهکارهای حفاظت و صیانت از جنگل‌ها و مراتع با شفافیت اعلام کردند تا با یک راهکار عملی بستر طرح‌های عملیاتی در این بخش فراهم آید.
یعقوب هاشمی خاطرنشان کرد: مدیر کل منابع طبیعی، نیز از امضای تفاهمنامه با شورای استان استقبال کرده‌اند تا دغدغه‌های مطرح شده از سوی اعضای شورای استان در قالب این تفاهمنامه ذکر شده و در یک سال آینده برای تحقق اهداف و برنامه‌ها برنامه‌ریزی و هدفگذاری درس انجام شود.
وی اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و صیانت از این سرمایه‌های عظیم ملی را یادآور شد و بیان کرد: تمامی اعضای شورای استان دغدغه حفاظت و حراست از این سرمایه‌های بی‌نظیر را دارند که امیدواریم در هفته آینده با امضای این تفاهمنامه هر دو طرف به تعهدات خود در تقویت و توانمندسازی این حوزه کمک کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *