گردشگری

منع ورود مسافر به مناطق گردشگری

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: برای جلوگیری از تجمع افراد و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ورود مسافران به روستاهای هدف و مناطق گردشگری استان در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلی‌های تاسوعا و عاشورا ممنوع است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حبیب پزدان‌پناه اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده برای تاسیسات گردشگری خراسان شمالی و با هدف پیشگیری از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، مردم از انجام سفرهای غیرضرور در تعطیلات پیش رو خودداری کنند.

وی گفت: در حوزه گردشگری، مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا و به‌تبع آن، دستورالعمل‌های ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا عمل خواهد شد و با توجه به قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا، محدودیت‌هایی برای فعالیت تأسیسات گردشگری، استان منظور شده است.

یزدان‌پناه افزود: بر این اساس تاسیسات گردشگری خراسان شمالی اعم از بوم‌گردی‌ها، واحدهای پذیرایی و اقامتی با ۳۰ درصد ظرفیت خود و فقط برای مواقع ضروری فعال هستند و فعالیت تورهای گردشگری نیز در تعطیلات آخر هفته و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) ممنوع است.

وی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در تأسیسات گردشگری، استان ممنوع است، از مردم خواست تا زمانی که شیوع ویروس کرونا در استان در وضعیت زرد و سفید قرار نگرفته است، از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و نیز رفتن به مسافرت خودداری کنند.

یزدان‌پناه با اشاره به بازدیدهای نظارتی مستمر و ۲۴ ساعته از تأسیسات گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: این بازدیدها به‌صورت مشترک و باهدف حفظ سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای رصد اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی انجام و با متخلفان برخورد می‌شود.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *