بوشهر

ایجاد کریدور گردشگری در استان بوشهر

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر با ایجاد کریدور گردشگری از شمال تا جنوب استان امکانات مختلف و زمینه های حضور گردشگر فراهم شده است.

مهرداد ستوده در حاشیه بازدید از اسکله کنگان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه گردشگری بندر کنگان همزمان با هفته دولت عنوان کرد: با اجرای این طرح ضمن افزایش ظرفیت این بندر، زمینه ارتقاء ایمنی آن نیز فراهم خواهد شد و در زمان بروز حادثه و خطرات احتمالی، امکان کنترل خسارات را در بر خواهد داشت.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه توسعه گردشگری و تقویت زیرساخت های این حوزه است. این پروژه ما را به سمتی می برد که از روستای حصار دیلم، گناوه، بندر ریگ، گناوه، دشتی، دیّر، تنگستان، عسلویه تمامی امکانات رفاهی و ظرفیت های گردشگری از جمله ساحل، هتل، فرودگاه، کشتی، راه آهن، ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس، راه، اینترنت، بومگردی و… وجود دارد و البته کاربرد این پروژه بیشتر از گردشگری است.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان به پروژه توسعه بندر کنگان اختصاص یافته است، ادامه داد: پیش بینی می‌شود قبل از اتمام دولت فعلی این پروژه به بهره برداری برسد.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای طرح گردشگری ۲۰۲۰ در استان بوشهر گفت: هدف ما در طرح گردشگری ۲۰۲۰ این بوده که بتوانیم میزبان جام جهانی باشیم که طرح توسعه بندر کنگان یک اقدام مهم در این راستا بوده، همچنین در کلیه روستاهای مسیر گردشگری با افزایش پهنای باند، امکان استفاده از اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

ستوده تاکید کرد: استان بوشهر به عنوان معبر و یا مقصد گردشگری، شرایط بسیار خوب و منحصر به فردی دارد. اجرای چنین طرح هایی، شرایط ایستایی و ماندن مسافران در شهر کنگان را افزایش می دهد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *