کیش

پارک دلفین های کیش

جزیره کیش یکی از جزایر توریستی در خلیج‌فارس شناخته می‌شود. این جزیره که در استان هرمزگان واقع شده است، جزو مراکز مهم گردشگری و تجاری در جنوب کشور به‌شمار می‌رود. ازاین‌رو گردش و خرید، دو عامل اصلی و مهم جذب گردشگر ایرانی و خارجی به جزیره کیش هستند.

در این جزیره جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوع و منحصربه‌فردی وجود دارد. کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، پارک ساحلی سیمرغ، پارک دلفین‌های کیش و… از جاذبه‌های تفریحی کیش محسوب می‌شوند. از آنجایی‌که برنامه‌ریزی و زمان‌بندی برای بازدید از این مکان‌های گردشگری کمی دشوار است، عده زیادی از گردشگران از تور کیش برای سفر به این جزیره استفاده می‌کنند تا از توصیه‌های افراد باتجربه‌تر کمک بگیرند. توجه داشته باشید که در آژانس‌های مسافرتی اکثر این تورها برای خرید بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما و همچنین رزرو هتل کیش شناخته می‌شوند. در این متن قصد داریم یکی از مهیج‌ترین پارک‌های جزیره کیش را به شما معرفی کنیم. پس اگر دنبال دیدن چیزهای جدید و تجربه‌های هیجان‌انگیز هستید، مطالعه این متن را ازدست ندهید.

تجربه یک تفریح جذاب و منحصربه‌فرد در پارک دلفین‌های کیش

پارک دلفین کیش، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تفریحی در خاورمیانه است. این پارک را که مساحتی حدود 100 هکتار دارد، در سال 1394 افتتاح کرده‌اند. پارک دلفینی، در جنوب‌شرقی جزیره کیش قرار دارد. از آنجایی‌که این پارک فاصله زیادی با مرکز شهر ندارد، گردشگران می‌توانند به‌راحتی با پای پیاده یا با استفاده از تاکسی‌ها و ماشین‌های اجاره‌ای که در سطح جزیره دردسترس هستند، به این پارک مهیج بروند. تعدادی از هتل‌های لوکس جزیره نیز نزدیکی این پارک قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید برای راحتی کار خود در رفت‌وآمد، از هتل‌های سیمرغ، شباویز و کوثر که نزدیکی این پارک قرار دارند، برای رزرو هتل کیش استفاده کنید. توجه داشته باشید با توجه به هتلی که شما برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، امکاناتی مانند گشت شهری، ترانسفر فرودگاهی و کارت تخفیف برای برخی از مراکز تفریحی به تور کیش شما اضافه می‌شود.

قسمت‌های مختلف پارک دلفین‌های کیش

در پارک دلفینی کیش، انواع بخش‌های متنوع و سرگرم‌کننده برای بازدیدکنندگان وجود دارد. در این پارک برای هر سن و هر سلیقه‌ای، قسمت‌های جذاب و ویژه‌ای فراهم شده است. درادامه به توضیح مختصری درمورد هریک از این بخش‌ها می‌پردازیم.

بخش دلفیناریوم: قسمت اصلی این پارک، مربوط به نمایش‌های پر بازدیدی است که توسط دلفین‌های باهوش و آموزش‌دیده اجرا می‌شود. در طی سال‌های اخیر مربی‌های حرفه‌ای و باتجربه از سراسر جهان برای تعلیم این حیوانات، در این مجموعه مشغول به کار شده‌اند. علاوه‌بر دلفین‌ها، 21 گونه دیگر از پستانداران و حیوانات دریایی در این پارک نگهداری می‌شوند. این حیوانات شامل شیردریایی شمالی و جنوبی، گراز دریایی و گربه دریایی شمالی هستند که می‌توانید از تماشای هنرنمایی‌های آن‌ها لذت ببرید. خوب است بدانید که برخی از این پستانداران با پروازهای اختصاصی از کشور ژاپن به ایران فرستاده شده‌اند.

باغ پرندگان: در بخش دیگر پارک، باغ پرندگان وجود دارد. در این باغ بیش از 60 گونه پرنده مختلف که از گوشه‌گوشه جهان جمع‌آوری شده‌اند، پیدا می‌شود. شترمرغ، توکان، لک‌لک، قو، پلیکان، پنگوئن آفریقایی، طوطی ماکائو، تمساح پوزه کوتاه و… از گونه‌های پرنده و خزنده‌ای هستند که در این قسمت از پارک از آن‌ها نگهداری می‌کنند.

فضای سبز: قسمت دیگر پارک شامل یک فضای سبز بسیار گسترده با پوشش گیاهی غنی است. در این باغ سرسبز، بیش از 100 نوع گل‌وگیاه مختلف پرورش داده می‌شود. این گیاهان شامل 25 نوع کاکتوس، درختان نخل، درخت انجیر معابد، اکالیپتوس، آگاسیا، کهور، شیشه شور، تکوما، گل ختمی و… است. در انتخاب این گیاهان بسیار دقت شده و مسئولان پارک سعی کرده‌اند از گیاهانی که بیشترین سازگاری را با شرایط اقلیمی این منطقه دارند، استفاده کنند.

بخش سرگرمی: پس از بازدید از حیوانات و گیاهان این پارک می‌توانید از پکیج‌های مفرح دیگری استفاده کنید که برای پذیرایی و سرگرمی گردشگران تورکیش فراهم شده است. این پکیج‌ها شامل آکواریوم آب شور، تونل خزندگان، رستوران، موسیقی زنده، کلاسیک شو، سالن آمفی تئاتر، بوفه و… هستند.

دلفین های کیش

چند نکته مهم

  • دلفین‌ها حیوانات بسیار باهوشی هستند و به‌راحتی با انسان‌ها رابطه عاطفی برقرار می‌کنند. اگر تمایل دارید بیشتر به این موجودات نزدیک شوید یا به آن‌ها غذا بدهید، می‌توانید این کار را با هماهنگی مسئولان آن بخش از پارک انجام دهید.
  • از آنجایی‌که مساحت این پارک بسیار زیاد است، برای راحتی بیشتر شما در این مجموعه یک سری قطارها تعبیه شده که می‌توانید برای رفت‌وآمد درطول پارک از آن‌ها استفاده کنید.
  • قیمت بلیط پارک دلفین‌های کیش کمی بالا است. اما به شما توصیه می‌کنیم که حتما یک‌بار از این پارک بازدید کنید. بی‌شک همان ابتدا با دیدن رقص زیبای دلفین‌ها، متوجه جذابیت و خاص‌بودن این مجموعه خواهید شد. بلیط پارک دلفین‌های کیش 300 هزارتومان است و برای کودکان زیر چهار سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

در این متن شما را با یکی از هیجان‌انگیزترین مکان‌های تفریحی جزیره کیش آشنا کردیم. به شما توصیه می‌کنیم که قبل بازدید از هر مکانی ابتدا یک سری اطلاعات کلی درمورد آن مکان را مطالعه کنید. این کار باعث می‌شود که با آگاهی و اطمینان بیشتری به بازدید از اماکن گردشگری بروید. از شما می‌خواهیم تجربیات خود از سفر به کیش و همچنین رزرو هتل کیش را با ما به‌اشتراک بگذارید.

منبع:همشهری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *