ایران

نامزدی ایران برای ریاست اعضای وابسته سازمان جهانگردی

ایران برای ریاست کمیته اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری نامزد شد. ۱۸ شرکت ایرانی در این کمیته عضویت دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در این نشست که روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ماه در شهر «تفلیس» پایتخت «گرجستان» و در حاشیه یکصد و دوازدهمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری برگزار شد، آخرین راهکارهای پیشنهادی برای ایجاد ارتباطات موثر میان اعضاء و درخواست‌های جدید عضویت شرکت‌ها بررسی شد.

محمد قاسمی، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری که به نمایندگی از ایران به صورت مجازی در این نشست این کمیته حضور داشت، گزارشی درباره سوابق فعالیت‌های صورت گرفته از سوی اعضاء وابسته ایران از جمله میزبانی مجموعه علیصدر همدان از نشست سالانه اعضای وابسته در سال ۲۰۱۸ میلادی ارائه کرد و برای تصدی پست ریاست این کمیته از سوی ایران، اعلام آمادگی کرد.

در حال حاضر ۱۸ شرکت و مجموعه گردشگری از ایران در مجموعه اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی عضویت دارند و طبق اعلام UNWTO تعداد اعضاء وابسته از مرز ۵۰۰ شرکت فراتر رفته است.

سازمان جهانی گردشگری به عنوان آژانس وابسته به سازمان ملل متحد و همسو با اهداف تعیین شده از سوی این سازمان مسؤولیت ترویج و تبلیغ گردشگری پایدار و مسؤولانه را در سراسر جهان به عهده دارد.

مجموعه اعضای وابسته سازمان ملل از شرکت‌هایی تشکیل شده است که در زمینه‌هایی همچون آموزش گردشگری، شیوه‌های نوین ساخت و بهره‌برداری از اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی، سازندگان وسایل مورد نیاز در زیرساخت‌های مرتبط با گردشگری و حوزه دیگر با ایجاد شبکه‌های ارتباطی موثر میان خود از تجربیات یکدیگر به شکلی موثر استفاده می‌کنند.

در کمیته اعضای وابسته از هر شش منطقه سازمان جهانی گردشگری یک عضو حضور دارد و جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از منطقه جنوب آسیا در این نشست شرکت کرده است. نشست کمیته اعضاء وابسته سازمان جهانی گردشگری در این دوره با حضور نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، ساحل عاج، چین، جمهوری اسلامی ایران، عربستان سعودی و رییس هیأت مدیره اعضای وابسته، رییس دپارتمان اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری و مشاور حقوقی این سازمان هم زمان با برگزاری نشست شورای اجرایی برگزار شد. معاون گردشگری نیز به نمایندگی از ایران در شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی که در شهر تفلیس درحال برگزاری است، حضور خواهد داشت.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *