برج طغرل

برج طغرل خاموش می شود

نورپردازی برج طغرل در شهرری به مناسبت درگذشت چهار نفر از کارمندان وزارت میراث فرهنگی که یکی از آنها معاون سابق میراث فرهنگی استان تهران نیز بود، به مدت ۱۰ دقیقه خاموش می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نیمه‌های شب گذشته محسن شیخ الاسلامی معاون سابق میراث فرهنگی تهران که در دفتر ابنیه و محوطه‌های تاریخی فعالیت می‌کرد به همراه محمدرضا سندگل مدیر روابط عمومی استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل عبیدی کارشناس دفتر ابنیه و محوطه‌ها به همراه راننده برای بررسی عمارت گمرگ در چابهار در حال حرکت بودند که حوالی شهرستان نیکشهر به دلیل خواب آلودگی راننده خودروی آنها تصادف می کند و هر چهار نفر جان خود را از دست می دهند.

در پی این سانحه تأسف بار، اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد با توجه به محدودیت‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در برگزاری مراسم یادبود، برای احترام به خدمات این افراد از دست رفته، نورپردازی برج طغرل امروز ۲۱ مهرماه به مدت ۱۰ دقیقه خاموش می‌شود.

همچنین سید هادی احمدی روئینی، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با تسلیت درگذشت چهار نفر از همکاران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حین مأموریت در استان سیستان و بلوچستان گفت: پیکر ابوالفضل عبیدی، محسن شیخ‌اسلامی، محمدرضا سندگل و امین چاجی، امشب به زاهدان منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر محوطه‌ها و بناهای تاریخی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و صحبت‌های مقدماتی با خانواده‌های مرحومان، به احتمال زیاد پیکر امین چاجی (راننده) به خراسان جنوبی، محمدرضا سندگل به استان گلستان، ابوالفضل عبیدی به دامغان منتقل می‌شوند و محسن شیخ‌الاسلامی در بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده خواهد شد.

احمدی روئینی اضافه کرد: فردا به‌منظور ابراز همدردی با خانواده این سه عزیز، مراسمی کوتاه با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور مدیران ارشد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حیاط ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار می‌شود و همکاران وزارت میراث‌فرهنگی با این سه همکار سخت‌کوش و با اخلاق وداع خواهند کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *