اصفهان

زیباترین روستاهای اطراف اصفهان

کنار جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، تفریحی و گردشگری شهرهای استان اصفهان ، آب‌وهوای خوب و پاکیزه روستاهای این استان یکی دیگر از دلایل سفر به این استان مرکزی کشورمان است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بخشی از روستاهای اصفهان آب‌وهوای کویری و برخی دیگر آب‌وهوای کوهستانی دارند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از زیباترین روستاهای اطراف اصفهان را به شما معرفی کنیم تا در سفرهای متفاوت خود آن‌ها را درنظر داشته باشید.

با توجه به بافت تاریخی و توریستی استان اصفهان، تقریباً همه بخش‌های این استان موقعیتی ایده‌آل برای مسافرت محسوب می‌شوند. حتی بیشتر روستاهای استان اصفهان در زمینه ارائه خدمات به گردشگران و توریست‌ها از امکانات خوبی برخوردار هستند.تعدادی از این روستاها را درادامه به شما معرفی خواهیم کرد؛

روستای ابیانه اصفهان

کم‌تر کسی است که نام روستای سنتی ابیانه به گوشش نخورده باشد. مردم این روستا به خوبی پوشش سنتی خود را حفظ کرده و هنوز هم لباس‌های محلی مردم آن یکی از جاذبه‌های این روستا محسوب می‌شود. ابیانه اگرچه یک روستای کویری است؛ اما منابع آبی فراوان و پوشش گیاهی سرسبزی دارد که یکی از دلایل شهرت آن هستند.

روستای حسن‌رباط اصفهان

یکی دیگر از روستاهای سرسبز اصفهان که در کوهپایه قرار گرفته، روستای حسن‌رباط است. کشاورزی و باغداری حسن‌رباط رونق بسیار خوبی دارد. سالانه در این روستا جشنواره‌ای تحت‌عنوان «جشنواره انگور» برگزار می‌شود که گردشگران زیادی در آن ایام به این روستا سفر می‌کنند تا انواع فرآورده‌های ارگانیک انگور را بخرند. در حسن‌رباط خانه‌های ییلاقی برای اقامت شبانه گردشگران وجود دارد که می‌توان به‌جای هتل‌های اصفهان در آن‌ها اقامت کرد.

روستای برسیان اصفهان

روستای برسیان یکی از روستاهای کویری اصفهان است که بیشتر گردشگران برای کویرگردی به آن سفر می‌کنند. دوست‌داران تاریخ هم دیگر افرادی هستند که برای بررسی بناهای تاریخی این روستا مانند مسجد به‌جا مانده از دوره سلجوقی به برسیان می‌روند.

روستای قهی اصفهان

یکی از کویری‌ترین روستاهای اصفهان، روستای قهی است. این روستا مکان‌های قدیمی مانند آتشگاه، مسجد، امامزاده، کاروانسرا و خانه‌های تاریخی زیادی در دل خود دارد. شغل اصلی اهالی این روستا در گذشته پرورش شتر بوده و سال‌های سال کاروان‌ها برای استراحت به خانه‌های این روستا پناه می‌بردند تا در دل کویر بتوانند استراحت کرده و سپس به سفر خویش ادامه دهند.

روستاهای منطقه سمیرم اصفهان

مجموعه روستاهای شهرستان سمیرم اصفهان را می‌توان نمونه زیباترین روستاهای این استان درنظر گرفت. شما با سفر به منطقه سمیرم می‌توانید علی‌رغم تماشای آبشار و دیگر جاذبه‌های طبیعی سمیرم به گردش اطراف این شهر و روستاهای سرسبز این ناحیه بپردازید. سمیرم یکی از قطب‌های تویستی استان اصفهان محسوب می‌شود که سالانه هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

گردشگری روستایی به رعایت چه نکاتی نیاز دارد؟

بهتر است قبل از سفر به هر منطقه‌ای از ویژگی مردمان آن منطقه و آداب‌ورسوم آن‌ها خبردار شوید. قوانین زیادی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که اگر بدون آگاهی از آن‌ها سفر کنید، ممکن است درطول سفرتان دچار مشکل شوید. اگرچه این تفاوت فرهنگی در اقلیم‌های مختلف کشورمان به این شدت نیست؛ اما آگاهی از یک سری اصول کلی می‌تواند سفر لذت‌بخش‌تری را برای شما رقم بزند. بخشی از قوانین سفر به روستا به قرار زیر است:

* هرگز بدون اجازه از مردم روستا و زندگی خصوصی‌شان عکس یا فیلم نگیرید؛ مگر اینکه قبلاً از آن‌ها اجازه این کار را گرفته باشید.

* هرگز آشغال‌های خود را در محیط روستا به‌دلیل نبودن امکانات جمع‌آوری زباله رها نکنید. زباله‌هایتان را با خود به شهر بیاورید و سپس در سطل‌های بزرگ قرار دهید.

* به پوشش و آداب روستاییان که دلیل اصلی تفاوت آن‌ها است احترام بگذارید.

* از صنایع‌دستی روستاها دیدن کرده و سعی کنید سوغات‌های خود را همانجا بخرید.

منبع:خبرگزاری مهر

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *