میراث فرهنگی

انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان زندان‌ها و میراث فرهنگی

تفاهم نامه همکاری‌های مشترک سازمان زندان‌ها و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با هدف توسعه اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها و توانمندسازی زندانیان امضا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان زندان‌ها، سیدعباس جوهری سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در جلسه امضای این تفاهم نامه گفت: اشتغال و حرفه آموزی زندانیان با نرخ بازگشت مجدد به زندان رابطه معنادار دارد.

وی تصریح کرد: در هر مرکزی که به اشتغال و حرفه آموزی زندانیان تاکید شده است نرخ بازگشت مجدد به زندان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سرپرست معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان ها اظهار داشت: در دور جدید مدیریتی در کنار توجه به امنیت زندان ها، توجه ویژه ای به اصلاح و تربیت زندانیان و اجرای فعالیت های فرهنگی گردیده است.

جوهری ادامه داد: توسعه همکاری با نهادهای متولی و صاحب دانش از جمله صنایع دستی در راستای نگاه اصلاحی و تربیتی در زندان ها و مقدمه ای برای رسیدن به نقطه مطلوب و هدفگذاری اصلی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های لازم را برای مشارکت گروه های مختلف برای توسعه فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها فراهم کردیم، گفت: معتقد هستیم برای بازاجتماعی نمودن زندانیان باید از همه ظرفیت ها و ابزارها استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت دستگاه های متولی در حوزه اشتغال، یکی از اولویت های اصلی در بحث اشتغال و حرفه آموزی است.

معاون سلامت اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در سال گذشته ۸۷هزار نفر در دوره های مختلف مهارت آموزی در زندان های کشور شرکت کردند گفت: در سال گذشته و با کمک سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری موفق شدیم ۱۳هزار زندانی را تحت آموزش های مهارتی در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی قرار دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: علیرغم وجود شرایط کرونا خوشبختانه با اجرای شیوه نامه های بهداشتی در زندان ها و مراکز تامینی و تربیتی فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها دایر است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزرات میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه با اشاره به نقش اشتغال در زندگی افراد به ویژه زندانیان امضای این تفاهم نامه را گامی در جهت کمک به اصلاح زندانیان و معاش خانواده‌های آنان عنوان کرد.

محمودیان گفت: در بازدیدهایی که از تعدادی از زندان های کشور داشتیم شاهد اقدامات خوب در حوزه اشتغال و حرفه آموزی بودیم و امیدوارم با توسعه همکاری ها بتوانیم در این زمینه هم افزایی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: طبق بررسی ها و آمارهای موجود اشتغال در بخش صنایع دستی و هنرهای سنتی مورد توجه و علاقه بسیاری از زندانیان است و ما سعی می کنیم در این زمینه گام های اثربخشی برای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان برداریم.

بر اساس این گزارش، سازمان زندان‌ها در حوزه حرفه آموزی، تفاهم نامه هایی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دارد.

در این تفاهم نامه بر توسعه همکاری‌های متقابل در زمینه تامین نیروی انسانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توانمند سازی زندانیان، ایجاد ظرفیت‌های فروش محصولات تولیدی زندانیان و… اشاره شده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *