بلیط‌

تداوم چراغ خاموش افزایش نرخ بلیط‌ هواپیما

نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی استان یزد اجرایی نشدن مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص حمایت از گردشگری را مغایر با سخنان مقام معظم رهبری دانست و در خصوص تداوم چراغ خاموش افزایش نرخ بلیط‌ ها گفت: این مسئله ضربه مستقیم به صنعت گردشگری است و باید سریعا برای آن راهکاری پیدا شود.

«مهدی رجایی فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص بخشنامه‌های حمایتی دولت و مصوبات ستاد ملی کرونا تصریح کرد: تاکنون هیچ کدام از این مصوبات و بخشنامه ها در این رابطه اجرایی نشده و ما ناچار به تامین این هزینه‌ها هستیم.

وی افزود: متاسفانه مالیات، هزینه های تامین اجتماعی، هزنیه‌های انرژی و سایر مسائل مربوط به مصوبات هیچ کدام با در نظر گرفتن مصوبات حمایتی، اعمال نشده و بعضاً به دنبال جریمه‌های خود نیز در قبال پرداختن نکردن به موقع آنها هستیم.

رجایی فر با تاکید بر این که طبق بیان مقام معظم رهبری دستورات ستاد مقابله با کرونا، دستورات اجرایی است، گفت: بنا بر سخنان رهبر معظم کشورمان، نیاز به گرفتن مجوز از هیچکدام از ارگان‌ها و قوه‌ی مجریه برای اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا نیست اما متاسفانه با این وجود هنوز شاهد همراهی و همدلی در این خصوص نیستیم.

تداوم تخلف افزایش ۱۱۵ درصدی نرخ بلیط هواپیما

این مسئول از گران شدن نرخ بلیط‌ هواپیما به عنوان معضلی برای دفاتر خدمات مسافرتی یاد و اظهار کرد: متاسفانه هر چند در این زمینه وزیر راه و شهرسازی نیز شخصاً ورود و مخالفت کردند اما همچنان شرکت‌های هواپیمایی در اکثر مسیرهای داخلی برخلاف دستور وزیر راه، قیمت خدمات خود را به میزان زیادی افزایش داده‎اند.

وی با بیان این که شرکت‌های هواپیمایی در بخش‌هایی نیز افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی را کف نرخ اعلام کرده‌اند، گفت: با این احتساب، نرخ‌های بلیط هواپیما به میزان قابل توجهی افزایش یافته که در شرایط کنونی کشور این افزایش قیمت مورد پذیرش مسافران نیست.

وی افزود: متاسفانه مسئله در نظر گرفتن کف قیمت‌ها برای افزایش قیمت منجر به افزایش نامناسب و بسیار زیادی در حوزه نرخ گذاری بلیط هواپیما شده به طوری که در دو ماه گذشته نرخ بلیط هوایی مسیر یزد – تهران با افزایش ۱۱۵ درصدی از ۱۸۰ هزار تومان به ۴۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی نسبت به پیش‌برد سیاست‌گذاری‌های کلی هواپیمایی کشور و زارت راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد و گفت: البته باید برای جبران هزینه‌های ایرلاین‌ها اقدام شود اما نباید مردم با تحمیل هزینه‌های بالاتر، راهکار جبران هزینه‌های ایرلاین‌ها باشند در حالی که دولت می‌تواند با سوبسیدهایی، این هزینه‌ها را جبران کند.

اعلام تعطیلی رسمی ۳۰ دفتر خدمات مسافرتی در یزد

رجایی‌فر با بیان این که سفر بسیار کاهش یافته است، گفت: مردم  دیگر رغبتی به مسافرت ندارند و عملاً دفاتر خدمات مسافرتی با وجود تحمیل هزینه‌های زیاد، روبه تعطیلی هستند و وضعیت نامطلوبی دارند.

وی از تعطیلی ۳۰ دفتر از ۱۰۴ دفتر خدمات مسافرتی یزد خبر داد و گفت: این تعداد از دفاتر خدمات مسافرتی در مدت شیوع کرونا، تعطیلی رسمی خود را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده‌ و به مرخصی یک ساله رفته‌لند.

این مسئول نسبت به تداوم این وضعیت و اینده دفاتر خدمات مسافرتی ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر اوضاع فعلی همچنان به خصوص در مورد افزایش نرخ بلیط ‌های هواپیما تداوم یابد، آژانس‌ها برای برخورد با این مسئله اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر این که افزایش نرخ بلیط بنا بر دستور وزیر راه و شهرسازی لغو اما این تخلف همچنان در حوزه پرواز وجود دارد، گفت: بنابر اعلام وزیر راه و شهرسازی افزایش قیمت بلیط لغو شده اما تداوم این افزایش قیمت و تخلف مذکور پای دفاتر خدمات مسافرتی و چارترکننده‌ها نوشته می‎شود، در صورتی که این مسئله صحت ندارد چرا که چارترکننده نرخ اعلام شده ایرلاین دولتی را اعمال می‌کند.

نائب رییس دفاتر خدمات مسافرتی با بیان این که شرکت‌های هواپیمایی از اول آبان موظف به رعایت  ظرفیت ۶۰ درصدی هواپیما و عرضه بلیط براین اساس هستند، گفت: این ۴۰ درصد ضرر ناشی از سیاست گذاری‌های دولت است و در حالی که از سوی مسئولان دولتی لغو شده ولی باز هم گران فروشی بلیط ‌ها تداوم دارد و نباید در این فصل کم گردشگر شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

رجایی فرد از تداوم افزایش چراغ خاموش قیمت بلیط‌ ها ابراز نگرانی کرد و گفت: این مسئله ضربه مستقیم به صنعت گردشگری است و باید هر چه زودتر جلسه مشترکی مابین مسئولان ارشد کشور در این باره برگزار و راهکار موثری برای رفع ان پیدا شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *