اردبیل

سفر به ماسوله ای دیگر در اردبیل

رئیس میراث فرهنگی خلخال با اشاره به وجود 5 روستای هدف گردشگری در این شهرستان خاطرنشان کرد: از 12 روستای هدف گردشگری پنج روستا در اردبیل قرار دارد.

خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روستای کزج از جمله روستاهای هدف گردشگری است که شباهت زیادی به ماسوله دارد و طرح‌های بوم‌گردی در این روستا در حال اجراست.
وی با بیان اینکه دو پروژه مهم گردشگری در خلخال آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: پروژه گردشگری برادران شاد و همچنین قصر چوبی در خلخال آماده بهره‌برداری است که امیدواریم در مناسبت‌های پیش‌رو افتتاح این طرح‌ها را شاهد باشیم.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال به احداث هتل آپارتمان گیلوان و تله‌سیژ تفرجگاه اندبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال احداث است.
خلیلی از خلخال به عنوان دروازه گردشگری استان اردبیل یاد کرد و افزود: در سال‌های اخیر بیش از 10 مورد سرمایه‌گذار حوزه گردشگری در خلخال پروژه‌های متعددی را شروع کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به بام خلخال اشاره کرد.
وی بیان کرد: با مساعدت مسئولان استانی میراث فرهنگی زیرساخت مورد نیاز برای این پروژه‌ها در حال تامین است و سعی‌ می‌کنیم علاوه بر جاده دسترسی آب، برق، گاز و مخابرات تاسیسات مورد نیاز خود را برای ارائه خدمات در این مجتمع‌ها مستقر کنند.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال از احداث سرویس بهداشتی در منطقه ازناو به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری خبر داد و تصریح کرد: در این منطقه بزرگترین پل معلق جهان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست که طول این پل 498 متر است.
خلیلی با بیان اینکه در روستای برندق نیز به عنوان روستای نمونه گردشگری و همچنین روستای خوجین و اندبیل طرح‌های بوم‌گردی متعدد در حال اجراست، افزود: اغلب این روستاها که زمانی خالی از سکنه بودند امروز با اجرای طرح‌های گردشگری شاهد مهاجرت معکوس هستند که در سال‌های آینده بخش اقتصادی و گردشگری در این مناطق متحول خواهد شد.
وی به منطقه نمونه گردشگری الماس در جاده اسالم اشاره و اظهار کرد: با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این منطقه خرید و فروش زمین در این منطقه رونق بیشتری گرفته و طرح‌های متعددی نیزدر حال اجراست.
رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال بیان کرد: در جوار امامزاده عبدالله کلور هتل نیمه تمامی در اختیار شهرداری این منطقه قرار گرفته تا با جدیت نسبت به تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه اقدام شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *