کیش

روز “کیش”

جزیره زیبای کیش یکی از شهرستان‌های بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره که در جنوب ایران و آب و هوای خلیج فارس واقع شده در گذشته با نام قیس معروف بوده است. زندگی در این جزیره از دیرباز وجود داشته است بطوری که در زمان هخامنشیان این جزیره مرکز صید مروارید هندوستان و بین النهرین بوده و تجار زیادی به آنجا رفت و آمد داشته اند. گذشته ای چنان واضح و روشن بیانگر این است که این جزیره از دیرباز بسیار پیشرفته و مطرح بوده است؛ ساکنانش دارای فرهنگ‌های جهانی و با آداب و رسوم متفاوت از مرکز ایران است که به طور مثال می‌توان از نوعی رقص برای درمان برخی از بیماری‌ها نام برد.

این جزیره از نظر پوشش گیاهی یکی از سرسبزترین جزایر خلیج فارس می باشد و از نظر حیات وحش دارای تنوع زیادی از پرندگان و آبزیان می باشد. جزیره کیش با داشتن جاذبه های تاریخی، دریا، آفتاب و ساحل بی نظیر یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری ایران است.

طی چند سال گذشته و با تدبیر محمد ابراهیم انصاری لاری، مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد کیش، ۲۰ آبان به عنوان روز کیش نامیده شد. برپایی این روز، بیش از همه، هویت بخشی به زندگی و سبک زندگی در جزیره‌ای است که از تمدنی صدها ساله برخوردار است و به عنوان نقطه ممتاز گردشگری، حرف‌های بسیاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارد. روز کیش علاوه بر پیام محلی، پیامی ملی نیز دارد؛ در روز کیش می‌توان با الگوسازی ضمن معرفی توانمندی‌های کیش نقاط برجسته زیست شهری در این کهن دیار را بهتر و بیشتر به هموطنانمان معرفی کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال به شکل متفاوتی این روز برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *