سفرهای هوشمند

حمایت مالی از صاحبان مشاغل گردشگری و ترویج سفرهای هوشمند

 معاونگردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ارائه بسته‌های حمایتی مالی به ذی‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه‌ها و مخارج آنها و همزمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که دولت تاکنون برای کاهش آسیب ناشی از کرونا انجام داده است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «ولی تیموری» با حضور در وبینارتخصصی وزرای گردشگری دی- هشت  که پیرامون اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همزیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش رو برگزار شد، گفت: مدیریت جو روانی حاصل از کرونا، ارائه بسته‌های حمایتی مالی به ذی‌نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه ها و مخارج آنها و همزمان تلاش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که دولت تاکنون انجام داده است.
به گفته او، همزمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب و کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژهای نیز به احیای گردشگری بین المللی معطوف شده است و بدین منظور طبق رایزنی ها و هماهنگی های صورت پذیرفته با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا صدور روادید ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین المللی قابل انجام است. از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقامات گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آنها بر ضرورت تداوم مراودات و همکاریهای گردشگری تاکید شد.

تیموری اظهار داشت: از تجربیات بدست آمده در طول کرونا دو مورد را می‌توان نتیجه گرفت،  یکی اینکه رونق گردشگری داخلی با رویکرد هوشمندانه و مسئولانه بویژه با محوریت سفرهای خانوادگی می‌تواند در حفظ حیات بنگاه های گردشگری در دوران کرونا موثر باشد و دیگری اینکه با توجه به ترس و نگرانی شدید جهانی بواسطه شیوع کرونا، به احتمال خیلی زیاد الگوی سفر گردشگران بین‌المللی در دوران حین و پسا کرونا دستخوش تغیرات خواهد شد و این گردشگران سفرهای نزدیکتر، ایمن تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد.

وی تصریح کرد: تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و باز تعریف محصولات گردشگری و روی آوردن به تورهای طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بومگردی می توانند اولویت بیشتری پیدا کند.

سازمان همکاری‌های اقتصادی دی – هشت متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه هستند. گفتنی است در این اجلاس رئیس پارلمان اروپا، نخست وزیر سریلانکا، رئیس جمهور کونگو، دبیرکل آ. سه. آن و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *