استانبول

جاهای دیدنی استانبول که نباید از دست دهیم

در این مطلب با نقاط دیدنی شهر استانبول بیشتر آشنا می شوید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، استانبول شهری است که تقریباً برای تمام سلایق گردشگری امکانات و اماکن دیدنی دارد. از شکم گردی گرفته تا دوستداران تاریخ و مذهب، مراکز خرید جذاب، تفریحات لاکچری و … اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید قبل از آن حتماً با جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید تا بتوانید با برنامه به این شهر سفر کنید و وقت خود را به بهترین وجه صرف کنید.

گشت و گذار در خیابان استقلال و میدان تقسیم

برای شروع پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با مردم ترکیه و آداب و رسوم آنها پیاده روی در خیابان استقلال و میدان تقسیم داشته باشید. در واقع میدان تکسیم یا تقسیم ابتدای خیابان استقلال است. محله‌ای مدرن با شور و نشاط و قطعاً تمام گردشگران از این محل بازدید خواهند داشت. انواع برندهای معروف، رستوران‌ها، کافی شاپ ها در این خیابان دارای نماینده هستند. اگر حوصله پیاده روی ندارید می‌توانید از مینی بوس های مخصوص در مسیر ویژه استفاده کنید. اگر با تور استانبول به این شهر سفر کرده اید قطعاً در برنامه‌های گشت و گذار هست.

مسجد ایاصوفیه

اگر بخواهیم شهر استانبول را از نظر بصری معرفی کنیم اولین مکانی که به ذهن خطور می‌کند مسجد ایاصوفیه است. یکی از اصلی ترین دلایل سفر گردشگران به استانبول این مسجد قدیمی و زیباست که مهمترین نماد ترکیه و شهر استانبول محسوب می‌شود. این مسجد تا به امروز سه بار از نو ساخته شده، ساخت این مسجد که در ابتدا با کاربری کلیسا ساخته شد به سال ۳۶۰ میلادی باز می‌گردد. اگر به استانبول سفر می‌کنید این مکان یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول است.

بهترین پارک آبی استانبول کدام پارک آن است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم این شهر برای هر سلیقه‌ای امکانات دارد. بازی‌های آبی یکی از پر طرفدارترین تفریحات در سفر محسوب می‌شود و پارک‌های آبی در این بین دارای جذابیت دو چندان هستند. پارک آبی استانبول یا آکوا کلاب دلفین یکی از بهترین‌ها در استانبول است. انواع و اقسام سرسره‌ها، استخرها، آبشارها، موج مصنوعی و …، بعد از فعالیت‌های شادی که می‌گذرانید حتماً احتیاج به خوراکی‌های متنوع دارید. این پارک آبی دارای رستوران، کافی شاپ، فست فود، کافه و انواع خوراکی‌های خوشمزه است. اگر دوست دارید به صورت شخصی به این مجموعه مراجعه کنید باید بدانید از میدان تکسیم در ساعات معین سرویس رایگان رفت و برگشت در ساعات معین وجود دارد. اگر تور تفلیس را تجربه کرده باشید قطعاً به پارک آبی این شهر هم سری زده اید، که شباهت زیادی به پارک آبی استانبول دارد.

کاخ دلما باغچه استانبول از جمله کاخ‌های لوکس عثمانی

اگر دوستدار محیط‌های فرهنگی هستید بازدید از این کاخ را از دست ندهید. این کاخ توسط یکی از پادشاهان عثمانی به نام عبدالمجید اول ساخته شد و مقر حکومت را از کاخ توپکاپی به این مکان انتقال داد. این مکان تا قبل از این به عنوان تفرجگاه عثمانی استفاده می‌شد از این رو نام این کاخ را دلما باغچه به معنی پر شده با باغچه‌ها گذاشت. آتاتورک در اوایل حکومت خود از این محل به عنوان محل اقامت خود در استانبول استفاده می‌کرد و در نهایت در این کاخ درگذشت. دروازه ی ورودی بسیار زیبای این کاخ گردشگران را به دیدن این کاخ ترغیب می‌کند.

آکواریوم فلوریا استانبول جذابترین آکواریوم ترکیه

یکی از جذابترین جاهای دیدنی استانبول آکواریوم فلوریاست که ۱۷ منطقه مختلف جهان را شبیه سازی کرده و شامل ۱۷۰۰۰ موجود آبزی است. زیستگاه هر گونه با آب و هوای بومی منطقه خودش شبیه سازی شده و محیطی آرام برای جانوران فراهم شده است. برای پنگوئن‌ها دمای مطلوب آنها در قطب جنوب فراهم شده و در قسمت جنگل آمازون رطوبت و بارش شبیه سازی شده است. با بازدید از این مکان می‌توان گفت همزمان به مناطق مختلف دنیا سفر کرده اید. تجربه غواصی با کوسه‌ها یکی از هیجان انگیزترین قسمت‌های این آکواریوم است. از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برای گردشگران غذا دادن به ماهی‌ها، آموزش غواصی، رزرو سالن گردهمایی برای جشن‌ها و مناسبت‌ها، فروشگاه و مرکزخرید آکواریوم و….

شهربازی استانبول یا اسفانبول پارک (ویالند)

اکثر گردشگران ایرانی برای خرید و پاساژ گردی به استانبول سفر می‌کنند ولی جاهای دیدنی استانبول آنقدر زیاد و متنوع است که نباید خودمان را محدود به خرید کنیم. یکی از بهترین اماکن تفریحی استانبول شهربازی ویالند است. اگر کودکان شما در این سفر همراه شما هستند حتماً از این مجموعه بازدید کنید و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید. این امکانات مناسب برای سنین سه سال تا بزرگسالان است، فاصله این مجموعه از میدان تکسیم نزدیک ۱۳ کیلومتر است که می‌توانید از سرویس‌های رفت و برگشت این مجموعه از مرکز شهر استفاده کنید. در مقایسه با تور بیروت که امکانات زیادی برای کودکان ندارد شهر استانبول می‌تواند مقصدی عالی برای تمامی خانواده باشد.

پارک مینیاتورک

پارک‌های مینیاتوری مجموعه‌ای مشابه در ایران ندارد. در این پارک‌ها معمولاً از اماکن معروف و دیدنی ماکت‌هایی در ابعاد کوچک ساخته شده و تمام جزییات در آن رعایت می‌شود. در پارک مینیاتورک استانبول بیش از ۱۰۰ مکان معروف ترکیه در ابعاد کوچک ساخته شده که بسیار دیدنی و جذاب است. معمولاً این ماکت‌ها ۲۵ برابر کوچک‌تر از اندازه واقعی ساخته می‌شود. مسجد ایاصوفیه یکی از مهمترین و جذاب ترین جاهای دیدنی استانبول را در ابعاد کوچک‌تر می‌توانید تماشا کنید.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *