میدان تکسیم استانبول

معرفی میدان تکسیم استانبول

میدان تکسیم استانبول، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول است؛ که در بخش اروپایی استانبول واقع شده است.

به گزارش ایسنا اطراف آن بسیاری از مکان‌های گردشگری استانبول واقع شده است. علاوه بر بناهای تاریخی و گردشگری در همین نزدیکی انواع مغازه‌های سوغاتی فروشی و فروشگاه‌های پوشاک وجود دارد. در این مطلب می‌خواهیم به دلیل اهمیت میدان تکسیم، خیابان‌های اطراف تکسیم، دلیل نامگذاری میدان تکسیم و گشت و گذار در آن بپردازیم. با بیسان گشت مهر همراه باشید.

برای رسیدن به میدان تکسیم می‌بایستی از روی پل بسفر عبور نمایید. پس شما در مسیر، تنگه بسفر که خود یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی استانبول است؛ را خواهید دید.

علت اهمیت میدان تکسیم استانبول

از آنجایی که تمام راه های شهر به میدان تکسیم ختم می‌شوند، میدان تکسیم به قلب استانبول مدرن مشهور است. دلیل اهمیت و معروف بودن میدان تکسیم، موقعیت استراتژیک آن می‌باشد. چرا که منطقه اطراف میدان تکسیم پر از مراکز خرید استانبول، جاذبه‌های دیدنی استانبول، مکان‌های تفریحی استانبول، کافی شاپ و رستوران‌های استانبول و بسیاری از هتل های استانبول می‌باشد. موقعیت جغرافیایی میدان تکسیم به گونه‌ای است که حمل و نقل درون شهری بسیار قوی است. علاوه بر مترو و ایستگاه‌های زیرزمینی آن، با استفاده از تاکسی یا خودروهای عمومی می‌توان به نقاط مختلف استانبول رسید. برای دسترسی به اقسا نقاط استانبول، ایستگاه مرکزی مترو استانبول در میدان تقسیم وجود دارد. که این موضوع به اهمیت میدان تکسیم می‌افزاید. به دلیل دسترسی بهتر به تمام نقاط گردشگری و منطقه اروپایی استانبول، گردشگران تور استانبول به دنبال اقامت در هتل‌های نزدیک به میدان تکسیم هستند.

دیگر دلیل جذابیت میدان تکسیم، وجود یادبود جمهوریت ترکیه در قلب آن است. برای دیدن این مجسمه بعد از رسیدن به میدان تکسیم استانبول می‌بایست به ابتدای خیابان استقلال مراجعه کنید. یادبود جمهوریت مجسمه‌ای دو طرفه است، که در ابتدای خیابان استقلال واقع شده است. این مجسمه یادبود از یک سو آتاتورک در لباس نظامی در حال رهبری ارتش خود و از سوی دیگر، آتاتورک در لباس رهبر جمهوری ترکیه را نمایش می‌دهد.

گشت و گذار در میدان تکسیم استانبول

با قدم زدن در اطراف میدان تکسیم، اماکن گردشگری همچون مرکز فرهنگی آتاتورک، برج‌های بلند، هتل‌های مدرن، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و گل فروشی‌های بسیاری را خواهید یافت. اگر با حوصله در فروشگاه‌های این منطقه به گشت و گذار بپردازید سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ای را با قیمت مناسب تهیه خواهید کرد.

دلیل نام گذاری میدان تکسیم استانبول بر اساس چیست؟ در دوران پادشاهی سلطان محمود اول که به آن محمود یکم عثمانی نیز می‌گویند، طی سال‌های ۱۷۳۰ تا ۱۷۵۴ میلادی، این میدان به عنوان محلی برای انشعاب دادن آب‌های روان از شمال شهر ایجاد شده است. پس از این میدان برای فرستادن آب به اقسا نقاط استانبول استفاده میشد. علت نام‌گذاری میدان تکسیم نیز به دلیل کاربرد میدان و تقسیم آب بین شهر می‌باشد.

مسیرهای منتهی به میدان تکسیم

یکی از مهمترین مسیرهای متصل به میدان تکسیم، که یادبود جمهوریت در ابتدای آن است، خیابان استقلال استانبول می‌باشد. در این بسیاری از گردشگران خیابان استقلال را جهت رسیدن به میدان تکسیم، انتخاب می نمایند. به نظر می‌رسد که این راه بهترین راه است. چرا که جهت صرفه‌جویی در زمان می‌توانید در فروشگاه‌های استقلال دنیایی سوغاتی پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید از اماکن دیدنی خیابان استقلال نیز بازدید نمایید. مثلا محله تاریخی سلطان احمد در خیابان استقلال است. از دیگر اماکن دیدنی مهم استانبول که در مسیر به میدان تکسیم، میتوانید از آنها بازدید نمایید، می‌توان به حمام‌های تاریخی استانبول، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، مسجد آبی و بازار بزرگ استانبول اشاره نمود.

در خیابان استقلال علاوه بر شعب برندهای محبوب پوشاک، فست فودهای بین‌المللی مانند دیزل، زارا و مک دونالد وجود دارند.  رستوران‌های محلی فوق‌العاده و غذاهای خیابانی نیز در این خیابان به وفور یافت می‌شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *