گردشگری

کشورهای برتر در زمینه گردشگری سلامت/ ۲/

گزینه‌های درمانی منحصربه‌فرد، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه، شبکه ایمنی مراقبت‌های بهداشتی جهانی، بیمارستان‌های معتبر بین‌المللی و هم‌سطحی با پزشکی اروپا در انتخاب مقصد گردشگری پزشکی مهم است.

 کشورهای برتر در زمینه گردشگری پزشکی کشورهایی هستند که گزینه‌های درمانی منحصربه‌فرد و قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه به بیماران ارائه می‌کنند.

مالزی

سفرهای هوایی با قیمت مناسب، افزایش هزینه مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای پیشرفته، لیست‌های طولانی انتظار و پیرشدن جمعیت جهان، همگی در انفجار جهانی گردشگری پزشکی در دهه گذشته نقش داشته‌اند  و مالزی از نظر سهم بازار جهانی، برتر است.

مالزی یکی دیگر از مقاصد محبوب گردشگری پزشکی است که به دلیل زیرساخت‌های قوی، خدمات درجه یک پزشکی و قیمت‌های نسبتا پایین به‌عنوان یک غول نوظهور جهانی در گردشگری پزشکی شناخته‌شده است. بیمارستان‌های مالزی خدمات درمانی را با ۴۰ تا ۸۰ درصد کمتر نسبت به ایالات‌متحده، استرالیا یا اروپا ارائه می‌کنند.

گردشگری پزشکی مالزی آنقدر خوب توسعه‌یافته است که این کشور سالانه بیش از نیم‌میلیون گردشگر دارد. لقاح مصنوعی (IVF) از موارد موفق در کشور مالزی است که هزینه آن ۸۰ درصد کمتر از هزینه‌های درمانی در ایالات‌متحده است. آژانس‌های تخصصی گردشگری بسته‌های کامل خدمات از بلیط تا محل اقامت، انتخاب بیمارستان و پزشکان را بر اساس شهرت و موفقیت آنان در روش‌های جراحی و مراقبت‌های بعدی به گردشگران خارجی ارائه می‌دهند.

در حقیقت، ۸۰ درصد از کل گردشگران پزشکی که به مالزی سفر می‌کنند از کشورهای همسایه آن  ازجمله تایلند و سنگاپور هستند.

مجله International Living مستقر در ایالات‌متحده آمریکا، مالزی را به عنوان بهترین کشور جهان در زمینه بهداشت و درمان پذیرفته است و مهم‌ترین عوامل دخیل شامل مراقبت‌های بهداشتی در کلاس جهانی، هزینه درمان مقرون‌به‌صرفه و خدمات دوستانه است.

در این کشورنگران برقراری ارتباط نباشید، زیرا انگلیسی همه بسیار خوب است و برای افرادی که نمی‌توانند گفت وگو کنند نیز مترجم در بیمارستان و کلینیک ارائه می‌شود.

اوکراین

اوکراین مقصد اصلی گردشگری پزشکی بیماران خارجی نیست، اما به علت هزینه‌های پایین و خدمات پزشکی استثنایی در برخی از زمینه‌ها هرساله محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

بیمارستان‌های اوکراین از استانداردهای مراقبت‌های بهداشتی اروپا پیروی می‌کنند و خدمات درمانی باکیفیت بالا را ارائه می‌دهند. این کشور، مقرون‌به‌صرفه‌ترین درمان در سلول‌های بنیادی، بیماری‌های قلبی، چشم‌پزشکی، دندانپزشکی و جراحی پلاستیک را ارائه می‌دهد.

دلایل ذیل باعث شده تا کشور اوکراین در بین ۱۰ کشور برتر جهانگردی پزشکی قرار گیرد:

گزینه های درمانی منحصر به فرد

پزشکان در چندین کلینیک اوکراین از سلول‌های بنیادی جنین (سلول‌های نابالغی هستند که توانایی نوسازی خود و تبدیل‌شدن به سلول‌های خاص در بدن را دارند.) برای درمان استفاده می‌کنند و این نوع درمان در اکثر کشورهای جهان در دسترس نیست و برای درمان عصبی، چشم‌پزشکی، ارتوپدی، غدد درون‌ریز، بیماری‌های قلبی، نقص پوستی مانند زخم، سوختگی و جراحات استفاده می‌شوند. متخصصان برای دستیابی به نتایج عالی، درمان سلول‌های بنیادی را در ترکیب با توان‌بخشی برای بیماران اوتیسم، مولتیپل اسکلروزیس، فلج مغزی و … اعمال می‌کنند. به‌همین‌دلیل اوکراین یک کشور برتر برای گردشگری پزشکی در این زمینه است.

قیمت‌های مقرون به صرفه

اوکراین، کشوری در حال توسعه و  مقصد ارزان‌قیمت برای سفر پزشکی است. هزینه درمانی برای بیمار دو تا سه برابر ارزان‌تر از کشور آلمان، ایتالیا یا اسپانیاست و همچنین هزینه کمتری برای اقامت، وعده‌های غذایی و حمل ونقل پرداخت می‌شود.

سطح پزشکی اروپا

مراکز پزشکی که بیماران بین‌المللی را پذیرش می‌کنند پزشکانی با سابقه فعالیت از اروپا و امریکا را به کار می‌گیرند و اتاق‌های بیمارستانی برای اقامتی راحت و با قیمت مناسب ارائه می‌شود.

کره جنوبی

کره جنوبی از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه فناوری است. تحولات ابتکاری زیادی در پزشکی کره جنوبی اجرا می‌شود و طبق وب‌سایت‌های گردشگری پزشکی، کره دارای سطح بالایی از اثربخشی مراقبت‌های بهداشتی است. کره جنوبی مقام اول را در میان کشورهای دیگر از نظر میزان زنده ماندن بیماران مبتلابه سرطان‌های بزرگ طی پنج سال را دارد. این کشور سالانه پذیرای حدود ۷۰۰هزار بیمار است.

کره جنوبی به دلایل ذیل به بهترین مقصد گردشگری پزشکی در جهان تبدیل شده است:

کره دارای شبکه ایمنی مراقبت‌های بهداشتی جهانی است.

پزشکان آموزش‌دیده بخش مراقبت‌های بهداشتی کره جنوبی موارد سختگیرانه‌ای برای دانشجویان پزشکی اعمال می‌کنند و فقط یک درصد از محققان پس از یک انتخاب دقیق پزشک می‌شوند.

همچنین بیمارستان‌های معتبر بین‌المللی دارد و داشتن شرط لازم برای مراکز درمانی پیشرو این است که تجهیزات پیشرفته، ماشین‌آلات و دستگاه‌های الکترونیکی سه تا پنج سال یک‌بار تعویض شوند به‌همین‌دلیل کره جنوبی ازنظر سطح تجهیزات فنی در جهان در مقام دوم قرار گرفته است.

بیشترین تخصص محبوب نزد گردشگران پزشکی این کشور، سرطان شناسی (شاخص بهبودی ۹۹.۷ برای سرطان تیروئید، ۹۰.۶ برای سرطان پستان و ۶۵.۶ برای سرطان معده)، ارتوپدی و پوست است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *