گردشگری فارس

روز طبیعت اماکن گردشگری فارس تعطیل است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد که ۱۳ فروردین مقارن با روز طبیعت، تمام اماکن تاریخی و گردشگری استان تعطیل است.

مصیب امیری در گفت‌وگو با ایسنا از کاهش ٨٠ درصدی بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۹ فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال ٩٨ خبر داد.

او بیان کرد: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۹ فروردین ۹۸ یک میلیون و دو هزار و ۲۲۴ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند اما از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۹ فروردین ماه جاری ۱۹۵ هزار نفر بازدید کننده داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس خاطرنشان کرد: نوروز امسال بازدید از مجموعه حافظیه ۲۴ ساعته است و مابقی اماکن در ساعت‌های پایانی شب تعطیل می‌شوند.

امیری همچنین از افزایش ساعت بازید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان با هدف جلوگیری از تجمع گردشگران و مسافران خبر داد.

او خاطرنشان کرد: بازدید اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس سانس بندی شده است و گردشگران و مسافران می‌توانند از طریق نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند؛ البته برای عدم ایجاد مشکل در این باره، گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیط فعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس  همچنین اعلام کرد که ضریب اشغال هتل‌ها، هتل آپارتمان و مراکز مجاز اسکان تحت پوشش این اداره کل در نوروز امسال به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

امیری یادآور شد: امسال اسکان در کمپ‌ها، اسکان‌های چادری  و مهمانپذیرهای دولتی ممنوع است و مسافران تنها امکان استفاده از مراکز اسکان میراث فرهنگی دارند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *