ورود مسافر

کاهش ۴۲ درصدی ورود مسافر به مشهد نسبت به نوروز ۹۸

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل خراسان رضوی از کاهش ۳۸ درصدی خروج مسافر از مشهد و کاهش ۴۲ درصدی ورود مسافر به مشهد از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین ماه خبر داد.

جواد وحدتی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت سفرهای نوروزی به مشهد از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین ماه نسبت به وضعیت مشابه در سفرهای نوروزی سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، شاهد کاهش ۶۴ درصدی خروج و ورود مسافر به مشهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین ماه نسبت به وضعیت مشابه در نوروز ۹۸، مسافرت شهروندان مشهدی با خودروهای شخصی ۳۴ درصد و ورود مسافر به مشهد نیز ۳۸ درصد کاهش داشته است. در سفرهای ریلی ۵۷ درصد خروجی از مشهد و ۵۶ درصد ورودی به مشهد کاهش داسته است. همچنین خروج و ورود مسافر از طریق سفرهای هوایی با کاهشی ۴۶ درصدی روبرو بوده است.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل خراسان رضوی در خصوص سهم حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی مسافران از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین خاطرنشان کرد: سفرهای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۴۹ درصد، سفرهای ریلی ۳۱ و سفرهای هوایی ۲۰ درصد از سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند، اما در مجموع ۸۸ درصد سفرهای نوروزی در مشهد از طریق خودروهای شخصی، ۶ درصد حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۴ درصد حمل‌ونقل ریلی و ۲ درصد از طریق سفرهای هوایی انجام شده است.

وحدتی‌فرد در خصوص میزان کاهش ورود و خروج مسافر به مشهد در این بازه نسبت به وضعیت مشابه در نوروز ۹۸ بیان کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین ماه در مجموع شاهد کاهش ۳۸ درصدی خروج مسافر از مشهد و کاهش ۴۲ درصدی ورود مسافر به مشهد بوده‌ایم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *