مشهد

لغو ممنوعیت ورود و خروج به مشهد از امروز

رییس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: طرح محدودیت ورود و خروج از شهرستان‌ها از ساعت ۱۰ صبح روز جاری لغو شده و از صبح شنبه، اول آذر ماه، اجرایی خواهد شد.سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق ابلاغیه‌ای که برای پلیس راهور خراسان رضوی صادر شده، از روز شنبه، یک آذر، در مبادی وردوی شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد به مدت دو هفته محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد. بر این اساس ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است و اگر خودرویی در مسیر مبادی ابتدایی شهر قرار گیرد، در هر ۲۴ ساعت، یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.وی افزود: همچنین ورود خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت نارنجی نیز ممنوع است و اگر خودرویی در مسیر مبادی ابتدایی شهر قرار گیرد، در هر ۲۴ ساعت ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهد شد. همچنین ورود و خروج به شهرهای با وضعیت زرد عادی خواهد بود و ممنوعیتی ندارد.رییس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تردد خودروهای امدادی، درمانی، انتظامی، حمل‌بار و مسافر مشمول این ممنوعیت‌ها نخواهد بود. تا ساعت ۲۴ روز جمعه، ۳۰ آبان ماه، هیچ محدودیتی در داخل و خارج از شهر مشهد نخواهیم داشت.

دهنوی در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت پیشگیری از بروز ترافیک‌های سنگین در مبادی ابتدایی مشهد عنوان کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی خوبی که از ابتدای هفته جاری صورت گرفته به نظر می‌رسد با کمترین ترافیک ممکن مواجه خواهیم شد. طرح ورودی خودروهای شخصی از ساعت ۱۰ صبح روز جاری نیز به همین دلیل لغو شد. در طرح قبلی که در میلاد حضرت محمد(ص) شکل گرفته بود، به دلیل عدم اطلاع‌رسانی خوب و به موقع‌ شاهد بروز مشکلات ترافیکی در مبادی ورودی مشهد بودیم.

وی ادامه داد: بعید می‌دانم در این طرح که در کنار تعطیلی کل کشور از شنبه اجرایی خواهد شد، شاهد ترافیک‌های سنگین در مبادی ورودی شهری همانند طرح محدودیت قبلی باشیم. اکثر مردم رعایت کرده و در مسیر شهرها قرار نخواهند گرفت.

دهنوی در رابطه با زیرساخت‌ها و امکانات پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص اعمال محدودیت‌های جدید از ابتدای آذر ماه گفت: یکی از مواردی که برای پلیس راهور استان اهمیت زیادی دارد، استفاده از ظرفیت دوربین‌ها در سطح جاده‌ها و شهر است. خودروهای متخلف از طریق دروبین‌های کنترل هوشمند ترافیک، اعمال قانون خواهند شد و فقط منتظر ابلاغ دستور نهایی از سوی قرارگاه عملیاتی وزارت کشور هستیم.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی در مورد وضعیت محدودیت در ترددهای درون شهری از ابتدای آذر ماه تصریح کرد: برای ممنوعیت ترددهای درون شهری از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته اما در خصوص نحوه اجرای این طرح هنوز به پلیس راهور خراسان رضوی مصوبه‌ای به صورت رسمی ابلاغ نشده است. در حال حاضر فقط محدودیت‌ خودروهای شخصی در مبادی ورودی شهرها ابلاغ شده که از روز شنبه اجرایی خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *