فارس

کاهش ۷۸ درصدی بازدید از اماکن تاریخی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از کاهش ٧٨ درصدی بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ۱۲ فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ٩٨ خبر داد.

مصیب امیری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: از ٢٥ اسفند ٩٩ تا ١٢ فروردین ماه امسال ٢٥٢ هزار و ٢١٩ نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند حال آنکه سال ٩٨ و در همین بازه زمانی یک میلیون و ١٣٢ هزار و ٢١٨نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس بازدید ثبت شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس همچنین اعلام کرد که مجموعه حافظیه، مجموعه سعدیه، مجموعه جهانی تخت‌جمشید، مجموعه زندیه و پاسارگاد به ترتیب در صدر بازدیدهای نوروز امسال قرار گرفتند.

به گفته امیری، ۹۱ هزار و ۴۲۴ نفر در بازه زملنی ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ از مجموعه حافظیه بازدید کردند.

او خاطرنشان کرد: اگرچه امسال سفر ممنوع نبود اما مردم و گردشگران به خوبی رعایت کردند و طبیعی بود که در این صورت آمار گردشگران هم نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و ماقبل از آن کاهش یاید.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس یادآور شد: امسال بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فارس سانس بندی شده بود و گردشگران و مسافران می‌توانستند از طریق اینترنت نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند؛ البته برای عدم ایجاد مشکل در این باره، گیشه‌های ارائه خدمات هم برای فروش بلیط فعال بودند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *