خودروهای بومی

آیا خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است؟

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی از جزییات ممنوعیت خروج خودروهای بومی از شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی خبر داد.

سرهنگ محمد قانعی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز اظهار کرد: مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا ورود خودروها غیربومی و خروج خودروهای بومی از شهرهایی با وضعیت قرمز اکیدا ممنوع است.

وی افزود: کنترل خروج خودروهای بومی از شهرهای قرمز به صورت تصادفی انجام می‌شود و ایستگاه بازرسی برای کنترل آنان وجود ندارد. به عنوان مثال یک خودروی مشهدی در هنگام خروج از شهر، کنترل نخواهد شد اما به محض ورود به شهر با وضعیت قرمز و یا نارنجی بعدی جریمه خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شهروندان شهرهایی با وضعیت قرمز تا زمانی که به شهر بعدی نرسیده‌اند، مشکلی بابت خروج از شهر خود ندارند و اعمال قانون نخواهند شد.

قانعی‌نژاد گفت: همچنین ورود خودروهای غیربومی در تمامی مبادی ورودی به شهر با وضعیت قرمز و نارنجی توسط ماموران راهنمایی و رانندگی کنترل شده و بازگردانده می‌شوند. خودروهایی که تحت هر شرایط از ایستگاه‌های بازرسی عبور کرده و به شهر ورود کنند، در شهرهای با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای با وضعیت نارنجی ۵۰۰ هزار تومان اعمال قانون خواهند شد.

وی در خصوص میزان اعمال قانون صورت گرفته در خصوص محدودیت‌های تردد در ورود به شهرهای قرمز و نارنجی خراسان رضوی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته چیزی حدود ۱۲۰۰ خودروی غیربومی در مبادی ورودی شهرها تذکر دریافت کرده‌اند، که ۹۷۰ خودرو بازگردانده شده و ۲۷۵ خودرو نیز مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *