خلاق ادبی

علت انتخاب سلطانیه در زمره شهرهای خلاق ادبی چه بود؟

مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلطانیه، در ارتباط با انتخاب شهر «سلطانیه» در بخش ادبی نخستین دوره شبکه‎ شهرهای خلاق توضیحاتی ارائه کرد.

زهرا شاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با انتخاب شهر سلطانیه به‌ عنوان شهر خلاق «ادبی» در کشور، گفت: شهر سلطانیه دارای تاریخی کهن بوده و روزگاری خاستگاه شاهان و امرای ایلخانی بود و مغولان که تحت تاثیر فرهنگ ایران قرار گرفته بودند، در  این شهر آثاری از هنر و معماری را به یادگار گذاشتند که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه شهر سلطانیه به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و موقعیت جغرافیایی، خاستگاه حضور بسیاری از گردشگران است، اظهار کرد: گنبد سلطانیه در شهر سلطانیه واقع شده و در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده‌ است.

این مسئول در ادامه با اشاره به طرح‌های ارائه شده از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلطانیه برای شرکت در نخستین جشنواره شهرهای خلاق، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان، سه طرح در حوزه‌های خوشنویسی، تجسمی و ادبیات با عنوان «طرح جشنواره مولانا و چلپی‌اوغلی» به دبیرخانه ارسال شد که علت انتخاب این عنوان هم وجود مقبره «چلپی‌اوغلی» در سلطانیه بود.

مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلطانیه با اشاره به جزئیات طرح ارائه شده، افزود: با اجرای این طرح در شهرستان، می‌توان در معرفی این منطقه بهتر عمل کرد و موجب گسترش و توسعه صنعت گردشگری و مشاغل دیگری نیز شد.

به گزارش ایسنا، آیین نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ صورت مجازی برگزار و شهرهای خلاق در حوزه‌های موسیقی، ادبیات، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، صنایع‌دستی، چاپ و بسته‌بندی و رسانه و مطبوعات معرفی شدند.

از بین شهرهای انتخاب شده در این جشنواره، شهر «سلطانیه» زنجان در حوزه ادبیات و حوزه صنایع‌دستی به عنوان شهر خلاق معرفی شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *