میراث فرهنگی

کلکسیون‌داری شیرازی‌ها تحسین وزیر میراث فرهنگی را در پی‌داشت

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: علاقه‌مندی مردم شیراز به جمع آوری اشیای تاریخی و میراث فرهنگی ستودنی است.

علی اصغر مونسان سه شنبه در سومین روز سفر به شیراز در بازدید از موزه فرهنگی‌ تاریخی کرباسی این شهر با بیان اینکه علاقه‌مندی مردم شیراز به داشتن و جمع‌آوری اشیای تاریخی و میراث‌فرهنگی ستودنی است، گفت: در این موزه با نگهداری آثار مدرن و قدیمی در یک محیط، نگاه متفاوت مدیر این موزه را می‌رساند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی  گفت: اقدامات دست اندرکاران علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی در این موزه بخش خصوصی قابل تقدیر است.

مونسان با بیان اینکه امروزه موزه‌ها می‌بایست در امر آموزش و توسعه فرهنگ میراث بانی اقدامات بسزایی صورت گیرد، گفت: حمایتی که از هنرمندان و آموزشی که به علاقه‌مندان در این‌گونه موزه‌ها صورت می‌گیرد، قابل تحسین است و می‌بایست این امر در سایر موزه‌ها تقویت شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: مردم استان فارس و شهر شیراز به‌منظور شناساندن هویت و پاسداشت تاریخ و فرهنگ و تمدن کهن استان فارس و حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی این استان، گام‌های بلندی برداشته‌اند.

موزه آثار فرهنگی تاریخی کرباسی طی ۲۶ سال گذشته و با سرمایه‌گذاری امید کرباسی به جمع‌آوری، دسته‌بندی، مرمت و تحقیقات در حوزه اشیای تاریخی، باستانی و فرهنگی مشغول بوده است.

این موزه در ابتدا با عنوان مجموعه فرهنگی‌تاریخی کرباسی شروع به کار کرد و طی این سال‌ها نسبت به جمع‌آوری اشیای تاریخی از دوره‌های مختلف تاریخی ایران اقدام کرده است و هم‌اکنون گنجینه این موزه شامل مجموعه‌های مختلف است.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *