گردشگری

طرح جامع گردشگری نقشه راه توسعه استان اردبیل است

مسئول پیگیری بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل گفت: این طرح یک سری برنامه ها و نقشه راه برای توسعه استان در 15 سال آینده را تدوین کرده است.

قادر تقی زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این طرح در سال 1378 در 5 جلد توسط دانشکده جغرافیایی دانشگاه تهران و به سرپرستی دکتر محمد تقی رهنمایی تهیه شده بود که بعد از گذشت 22 سال نیازمند بازنگری بود.

وی با بیان اینکه این طرح بر اساس سند راهبردی توسعه گردشگری کشور در سال 99 بازنگری می شود، تصریح کرد: پس از تامین اعتبار توسط مقام عالی استان، قراردادی با جهاد دانشگاهی اردبیل منعقد شد تا بازنگری را انجام دهند.

مسئول پیگیری بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل ادامه داد: از طریق وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شرح خدمات تیپ ارسال شده بود که در آن تغییراتی انجام داده و سرفصل ها را به جهاد دانشگاهی ارسال کردیم تا بازنگری های لازم انجام شود.

تقی زاده با بیان اینکه این طرح در 2 فصل مقدماتی و کلیات آسیب شناسی و 10 فصل در حوزه های مختلف است، اضافه کرد: مطالعات وضعیت موجود توسط جهاد دانشگاهی انجام شده است و در 7 فصل نتیجه گیری طرح مشخص خواهد شد که این نتیجه گیری در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد تا در بخش های مرتبط سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه هدف از این طرح آن است که مسیرهای گردشگری را از علاوه بر شرق و غرب استان، در شمال و جنوب استان هم فعال کنیم، افزود: این طرح بعد از آماده شدن باید در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و وزارت میراث فرهنگی تصویب شده و سپس اجرایی شود.

مسئول پیگیری بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل گفت: فقدان آمار دقیق و بانک اطلاعاتی گردشگری یکی از چالش های گردشگری در استان و کشور است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *