گردشگری

سه طرح مهم گردشگری در نهاوند افتتاح شد

استاندار همدان گفت: امروز سه پروژه مهم، مجتمع تفریحی و گردشگری و سفره‌خانه سنتی فارسبان، بام ابوذر و پیاده‌راه سعدی در نهاوند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی عصر شنبه در آئین افتتاح سفره خانه تفریحی گردشگری سراب فارسبان نهاوند اظهار کرد: از محورهای مهم توسعه استان بویژه در شهرستان‌های کبودراهنگ، همدان و نهاوند گردشگری است خصوصاً در حوزه آثار طبیعی و سراب‌ها یک نقطه منحصر به فرد است.

وی گفت: توسعه بدون حضور بخش خصوصی اتفاق نخواهد افتاد بنابراین باید همه ظرفیت‌ها برای ورود بخش خصوصی به کار گرفته شود تا شاهد پیشرفت در حوزه‌های گردشگری در سطح استان باشیم.

استاندار همدان بیان کرد: در به نتیجه رسیدن مجتمع تفریحی توریستی سراب فارسبان نهاوند جدیت سرمایه گذار بسیار مؤثر بوده است، از همه بخش‌ها ی خصوصی، افراد و اشخاص توانمند در حوزه گردشگری می‌خواهیم که برای رونق هرچه بیشتر در این بخش در استان همدان ورود کنند و باعث رونق هرچه بیشتر این بخش باشند، سراب‌های بسیار زیبا و ارزشمند نهاوند یک شمال بدون آب و هوای شرجی است.

وی در ادامه افزود: بام نهاوند هم یکی دیگر از اماکن گردشگری استان همدان است که امروز با این افتتاح یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری در شهرستان نهاوند است.

وی گفت: پروژه مجتمع تفریحی و توریستی سنتی سراب فارسبان با اعتباری حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار اعم از تسهیلات آورده بخش خصوصی با اشتغالزایی ۱۲ نفر به صورت مستقیم و با حمایت میراث فرهنگی و گردشگری، بام نهاوند بام تفریحی و توریستی شهر نهاوند با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال و پیاده راه سعدی با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال هم از دیگر پروژه‌هایی بود که امروز در نهاوند با همت شما عزیزان به بهره برداری رسید.

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز دراین مراسم اظهار داشت: شهرستان نهاوند با وجود سراب‌های خروشان و بسیار زیبایی که دارد یکی از شهرستانهای استان همدان است که سالانه گردشگران و مسافران بسیاری را جذب خود می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته این سرابها از لحاظ امکانات وضعیت خوبی نداشتند اما امروز سرابهای نهاوند مانند ۳ سال گذشته نیستند افزود: این تغییرات نتیجه کار تیمی وحدتی است که در شهرستان جریان دارد و این تغییرات در سه سال اخیر در نهاوند در مقایسه با گذشته بی مثل بوده است.

بهره برداری از پروژه گردشگری بام نهاوند

شهردار نهاوند محمد حسین پور نیز در ادامه با اشاره به اینکه طرح بزرگ گردشگری بام نهاوند در فضایی به مساحت ۱۲۰ هکتار با حضور استاندار همدان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: طرح گردشگری بام نهاوند یکی از بزرگترین طرح‌های گردشگری است که طی دو سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

محمد حسین‌پور افزود: این طرح در شمال شرق نهاوند در فضایی به مساحت ۱۲۰ هکتار در تپه ابوذر معروف به بام نهاوند طی دو فاز اجرا شده که برای اجرای فاز اول آن نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: این فضا یکی از بهترین فضاهای گردشگری استان و دارای چشم اندازی کم نظیر و مشرف به شهر نهاوند است که می‌تواند باعث رونق گردشگری برای شهروندان و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شود.

شهردار نهاوند گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای استفاده گردشگران ایجاد سه راه دسترسی به بام نهاوند است که باعث سهولت در سفر به این منطقه شده و چشم اندازی زیبا را به منطقه می‌دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه تا کنون چندین هکتار درخت در بام نهاوند کاشته شده لذا نگهداری فضای سبز منطقه یکی از دغدغه‌های ما بوده که در این راستا تأمین آب دائمی بام نهاوند با استقرار ایستگاه پمپاژ آب در این منطقه انجام گرفته و از این بابت کار زیر بنایی صورت گرفته است.

حسین‌پور به فضاهای ایجاد شده در این منطقه گردشگری اشاره کرد و افزود: این فضای گردشگری دارای پارکینگ مناسب و بزرگ، آبشار و استخر است که چشم‌انداز زیبایی به آن داده که می‌تواند برای قایقرانی نیز از آن استفاده کرد.

وی گفت: به منظور معرفی برند قالی نهاوند یکی از اقدامات صورت گرفته در این فضا طراحی فرش عشوند در ابعادی بزرگ بر روی سرامیک و نصب آن در روی یکی از تپه‌های منطقه است که نمایی زیبا به بام نهاوند داده و علاوه بر آن این برند معروف را به گردشگران معرفی می‌کند.

شهردار نهاوند با اشاره به افتتاح طرح پیاده راه سعدی است که از سال ۹۸ آغاز شده است گفت: این طرح در مرکز اصلی شهر در خیابانی به همین نام اجرا شد که با اجرای آن معضل ترافیک و همچنین تجمع دستفروشان برطرف خواهد شد.

وی گفت: فاز اول طرح پیاده‌راه سعدی در فضایی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده که فاز دوم آن نیز در آینده آغاز خواهد شد.

حسین‌پور در پایان گفت: خوشبختانه با حمایتهای شورای شهر نهاوند طی دو سال گذشته طرح‌های خوب شهری مانند پروژه چهار باغ، ساماندهی حدود سه کیلومتر از مسیل شهری اجرا شده که زیربنای توسعه شهری و رفاه شهروندان را فراهم کرده است.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *