توسعه گردشگری

از توسعه گردشگری به حفظ بقا رسیده‌ایم

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت:در حالی امروز به بقای گردشگری فکر می‌کنیم که سال‌های پیش مطالبه توسعه گردشگری اولویت‌مان بود اما امروز از توسعه به حفظ بقا رسیده‌ایم.

امیرحسین حکمت نیا سه‌شنبه ۶ مهرماه در یک کنفرانس خبری ضمن تشریح ویژه برنامه‌های هفته گردشگری در شیراز، گفت: اصحاب رسانه توجه و تاکید به بقای گردشگری داشته باشند، چرا که اکنون بیش از ۵۰ درصد کسب و کارهای گردشگری تعطیل هستند و مابقی جانی ندارند.

او با اشاره به رتبه نخست فارس در بحث واکسیناسیون فعالان حوزه گردشگری، افزود: امیدواریم هوای تازه و آغازی نو در گردشگری رقم بخورد و شیراز دوباره میزبان گردشگران شود.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه گنبد حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آرامش را برای قلب‌ها به ارمغان می‌آورد، بر لزوم ایجاد تقویم فرهنگی و گردشگری فارس که موجب جذب گردشگر و انضباط در حوزه گردشگری می‌شود، تاکید و خاطرنشان کرد: این مدیریت گردشگری طرح‌هایی در هفته گردشگری پیش‌بینی کرده و از ششم تا دوازدهم مهرماه تورهای شهروندی شیراز گردی اجرایی می‌شوند.

حکمت نیا همچنین با اشاره به اینکه شش تور ویژه کارکنان سازمان‌های فرهنگی، هنری و گردشگری در نظر گرفته شده است و محورهای «سنگ سیاه»، «تخت ابونصر»، «خاندان قوام» و … مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرند، عنوان کرد: سلسله تورهای «کوچه گردی» هم در این هفته اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه کار معرفی نقاط مختلف شهر شیراز به اندازه یک هزار و ۲۰۰ نفرساعت با راهنمایان گردشگری در دستور کار قرار گرفت و کوچه‌های «هفت پیچ»، «قشو رشو»، «سید ذوالفقار» و … مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: امسال از کسانی تجلیل می‌شود که برای بقای گردشگری تلاش کردند و با تغییر استراتژی، چراغ گردشگری را روشن نگه داشتند.

مدیر گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از برگزاری شب سعر «چله» با همکاری میراث فرهنگی، رونمایی از کتاب «نظم در بزم عشق» و بررسی اشعار شاعران شیرازی پیرامون ماه محرم و عزای حضرت سیدالشهدا (ع) در هفته گردشگری خبر داد.

حکمت‌نیا از برپایی شب «صنایع دستی» در باغ «شمس» و نشست قصه پردازی از هنرها و مشاغل از یاد رفته به عنوان دیگر برنامه‌های شاخص هفته گردشگری خبر داد و گفت: طاق «اسکرو»، کوچه «هفت پیچ»، کوچه «قشو رشو» از برندهای نشست قصه پردازی است.این نشست روز دهم مهرماه در هتل «اسکرو» برگزار می‌شود.

این مدیر حوزه گردشگری شهرداری شیراز با یادآوری این مطلب که نشست تخصصی «میراث ایرانی معماری ایرانی میراث جهانی» در روز دوازدهم مهرماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در باب گردشگری خاص کاری نکردیم و باید واژه عدالت محوری در گردشگری را پیاده کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *