گردشگری

عزم دولت برای سامان دهی گردشگری/ تفکیک سره از ناسره به نفع مردم

 برخورد اخیر دولت سیزدهم با گران فرشی در ارائه خدمات سفر و گردشگری، نشان از عزم جدی در مقابله با متخلفان، تفکیک سره از ناسره فعالان در این صنعت و دفاع از حقوق مردم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، یکی از مهمترین شعارهای دولت سیزدهم رونق گردشگری به خصوص توسعه گردشگری داخلی است. در این راستا بارها از سوی سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع بر رونق گردشگری داخلی، آسان سازی و ارزان سازی و افزایش کیفیت خدمات سفر است تاکید شده است.

ضرغامی بر عزم جدی نظام برای رونق گردشگری و رفع موانع پیش روی تاکید کرده که باید به سرعت غفلت‌های گذشته از این حوزه مهم اقتصادی و فرهنگی جبران شود. یکی از همین غفلت ها عدم برخورد با شرکت ها و موسسات گران فروش ارائه کننده خدمات گردشگری و سفر است، تخلفی آشکار که باعث می شود در کوتاه مدت سفر از سبد زندگی مردم حذف و در بلند مدت چرخه اقتصادی گردشگری با آسیب های جبران ناپذیر مواجه شود.

در سال‌های اخیر برخی موسسات حتی بدون داشتن مجوزهای لازم اقدام به فعالیت در حوزه گردشگری می کردند که این مهم خود یکی از معضلات پیش روی مردم بود؛ همچنین بسیاری از این شرکت ها به دلیل گران‌فروشی باعث سلب اعتماد مردم به منظور استفاده از خدمات گردشگری شرکت هایی بودند که مجوز فعالیت داشتند.

در این راستا و به استناد بررسی های بعمل آمده در خصوص فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی الی گشت و تصمیم کمیته نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی ، پروانه فعالیت این شرکت به دلیل گرانفروشی به مدت سه ماه تعلیق شد. پرونده این شرکت جهت برخورد قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی منعکس شده و شروع بکار مجدد آن پس از گذشت سه ماه منوط به رعایت مفاد آیین نامه های اجرایی مربوطه و صدور گواهی این سازمان خواهد بود.

برخورد با شرکت الی گشت اخطار برای شرکت‌های گران فروش و البته تشویقی برای ایجاد عدالت به نفع مردم و شرکت های قانونی ارائه کننده خدمات گردشگری هشتند. البته در کنار تشویق و تسهیل فعالیت شرکت های گردشگری، برخورد با سواستفاده گران نیز می تواند به بهبود گردشگری کشور کمک شایانی داشته باشد. بر این اساس شرکت‌های علی بابا، اسنپ، سه کلیک، فلایتیو مجوز فعالیت داشته و شرکت‌هایی با عنوان چارتر ۷۲۴ و ملی چارتر مجوز فعالیت ندارند.

دولت سیزدهم با همین رویکرد تلاش دارد با تفاوتی که بین سره از ناسره قائل می شود به وضعیت گردشگری سامان داده و از هر گونه سوءاستفاده در شرایط پساکرونا با افزایش تقاضای سفر جلوگیری کند.

در این زمینه خود مردم می توانند دولت را یاری کنند و هر جا که تخلف و گران فروشی حتی کاهش کیفیت خدمات صورت می گیرد گزارش دهند؛ مسافران و گردشگران در صورت شکایت از دفاتر و سایت های فروش بلیت هواپیما می توانند مراتب را از طریق بخش حقوق مسافر در پرتال سازمان هواپیمایی کشور پیگیری کنند و قطعا دولت و مراجع ذی صلاح دولتی این شکایات را پیگیری خواهند کرد.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *